شناسهٔ خبر: 61355643 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت دلار امروز 27 تیر 1402/ دلار محدوده حساس را پس گرفت

قیمت دلار که دو روز گذشته تا 48 هزار و 600 تومان کاهش یافته بود، دیروز کانال 49 هزار تومانی را پس گرفت و امروز هم در محدوده روز قبل ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته روند کاهشی را طی کرد و مرز مقاومتی 49 هزار و 300 تومان را از دست داد و روی کانال 48 هزار و 600 تومان ماند. معامله‌گران بازار معتقدند بودند اگر دلار زیر قیمت 48 هزار و 800 تومان بماند، روند نزولی آن شدت می‌گیرد و ممکن است وارد کانال 47 هزار تومان هم بشود.

اگرچه چند روز ابتدایی هفته فشار کاهشی‌ها بر قیمت دلار زیاد بود، اما دلار نهایتا نتوانست زیر قیمت اعلام شده بماند و خود را به کانال 49 هزار تومان رساند.

قیمت دلار امروز 27 تیر 1402

البته به نظر می‌رسد قیمت دلار تنها در کانال‌های تلگرامی کاهش پیدا کرده بود چراکه پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌داد در حالی که قیمت دلار در کانال‌های خبری حدود 48 هزار و 600 تومان بود، دلار در بازار فردوسی همچنان در کانال 49 هزار تومان معامله می‌شد. اما دلار روز گذشته این کانال را پس گرفت.

افزایش قیمت دلار در بازار در حالی است که امروز انتظار می‌رفت بازار ارز کاهشی باشد. چراکه روز گذشته وزیر خارجه عمان در سفری غیرمنتظره به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

اگرچه امیر عبدالهیان هدف این سفر را گسترش روابط میان دو کشور عنوان کرده بود اما بعید است که وزیر خارجه عمان در سفری غیرمنتظرعه و ناگهانی به ایران آمده باشد تا روابط میان دو کشور را گسترش دهد. بسیاری می‌گویند این مقام عمانی حامل پیام سیاسی واشنگتن برای ایران بوده و احتمالا ماجرا به تبادل زندانیان دو تابعیتی بر می‌گردد و احتمالا این سفر برای باز کردن قفل مذاکرات هسته‌ای انجام شده است.

اگرچه انتظار می‌رفت واکنش بازار به این خبر کاهشی باشد، اما بازار روند پیشین خود را ادامه داد و امروز هم مانند روز گذشته بود. حالا دوباره باید منتظر روند بازار ارز بود. اگر قیمت دلار خود را به بالای کانال 49 هزار و 300 تومان برساند و در بالای این مرز بماند، احتمال افزایش قیمت و بازگشت آن به کانال 50 هزار تومان وجود دارد. اما اگر دلار به کانال 48 هزار تومان برگردد و قیمت 48 هزار و 800 تومان را از دست بدهد، احتمال ریزش آن قوت می‌گیرد.

نظر شما