شناسهٔ خبر: 61353948 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نشست‌های آموزشی و پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال» برگزار می‌شود

نشست‌های آموزشی، پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال» با هدف بررسی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین از مرداد ماه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نشست‌های آموزشی، پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال» با هدف بررسی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین توسط دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی  از مرداد ماه برگزار خواهد شد. 

نرگس یزدی (مدیر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی) گفت: در این نشست‌ها منابع اصلی و مهم در حوزه‌ی اجراهای دیجیتال و بینارسانه‌ای معرفی و به بحث گذاشته خواهد شد. 

وی افزود: این رویداد همچنین شامل جلسات آموزشی، و بحث و گفت‌وگوی آنلاین با هنرمندان و نظریه پردازان مطرح این حوزه در سراسر جهان است که در کنار آن آثار مطرح هنرمندان و کمپانی‌های پیشرو در خلق چنین آثاری در جهان مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، به سبب ماهیت این اجراها که مستندسازی آن‌ها دشوار بوده بخش دیگری از این رویداد به شناسایی، معرفی و ثبت فعالیت هنرمندان و گروه‌‎های داخلی خواهد پرداخت که در سال‌های اخیر به تجربه‌ورزی‌هایی در این حوزه پرداخته‌اند. 

این پژوهشگر و مدرس تئاتر که در رساله دکتری خود بر حوزه دراماتورژی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین متمرکز بوده، گفت: با وجود فراگیری این گونه اجراها در سراسر جهان و انتشار کتاب‌های متعدد در این زمینه، در کشور ما متأسفانه منابع بسیار اندکی وجود دارد. بدیهی است ناگزیر در آینده نزدیک تئاتر و اجرا در ایران نیز به این سمت خواهد رفت. این مسئله در کنار فقدان منابع وعدم آشنایی با گروه‌های مطرح جهان در این حوزه برگزاری این گونه نشست‌ها را ضروری می‌کند. 

نشست آموزشی، پژوهشی «دوشنبه‌های دیجیتال»   با هدف بررسی اجراهای دیجیتال، بینارسانه‌ای و رسانه‌های نوین هر دو هفته یک بار در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود که زمان برگزاری این جلسات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظر شما