شناسهٔ خبر: 6134818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آمانو: ایران و آژانس به درک بهتری رسیده‌اند/ عراقچی: سفر آمانو به ایران موفقیت‌آمیز بود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان سفر خود به تهران و دیدار با مقامات ایران بیانیه‌ای درباره این سفر منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو در بیانیه خود در این‌باره آورده است: من روز پنجشنبه برای دیدار با حسن روحانی و علی شمخانی، رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی انیت ملی ایران به تهران سفر کردم. این سفر پس از دیدارهایی با وزیر امور خارجه و مقامات ایرانی در وین انجام شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هدف از این دیدارها پیشرفت در تلاش‌ها برای دستیابی به فهم بهتر از موضوعات مد نظر در برنامه هسته‌ای ایران و در این حال شفاف‌سازی بهتر درباره ابعاد احتمالی نظامی این برنامه بود. به اعتقاد من هر دو طرف اکنون در برخی از شیوه‌ها برای پیشبرد کارها به درک بهتری رسیده‌اند، اگرچه همچنان به کار بیشتری در این زمینه نیاز داریم.

آمانو در بخش پایانی بیانیه خود آورده است: ما همچنین در این دیدارها درباره مذاکرات هسته‌ای و همچنین مسئله نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بر ابعاد برنامه هسته‌ای ایران بر اساس توافق هسته‌ای با هم گفت‌وگو کردیم.

از سوی دیگر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، در پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: سفر آمانو به تهران خوب و موفقیت‌آمیز بود. گزارش‌های دریافت شده از تهران نشان می‌دهد که این سفر گامی به جلو بوده است.

در بخش دیگری از پیام توئیتری عراقچی در این‌باره آمده است: ما آماده همکاری با آژانس درباره پی‌ام‌دی هستیم و به این همکاری به منظور دستیابی به نتیجه روشنی در این‌باره سرعت خواهیم بخشید.

نظر شما