شناسهٔ خبر: 61341528 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راهکار پلیس در رفع گره‌های ترافیکی با پیشگیری از پارک دوبله

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کامیون‌های حمل اثاثیه یکی از معظلات جدی در بحث توقفات دوبله و ایجاد ترافیک در سطح معابر تهران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، راهکار پلیس در رفع گره‌های ترافیکی با پیشگیری از پارک دوبلهافزود: با حذف پارک‌های حاشیه خودرو‌های امدادی و پلیس و آتش نشانی به راحتی می‌توانند در مواقع اضطرار در محل ماموریت خود حاضر شده و وظایف خود را به موقع انجام دهند.
وی گفت: تیم‌های اداره مهندسی ترافیک از محل‌هایی که دارای معضل و مشکل پارک بودند بازدید کردند و راهکار‌های مختلفی را برای رفع گره‌های ترافیکی در نظر گرفتند و فضا‌هایی که در وسط معابر برای پارک خودرو‌ها بود گرفته شد و به تردد عابرین پیاده و عبور ایمن آن‌ها و همچنین برای تردد خودرو‌های امدادی اختصاص یافت.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این ترافیک و تخلفات ساکن می‌توانند مشکلاتی از قبیل، عدم امداد رسانی به موقع و کم شدن ایمنی تردد در محدوده تقاطع‌ها و نقاط کور، معظلات عابرین پیاده را می‌تواند در پی داشته باشد که در نهایت تصادفات را افزایش می‌دهد.
سرهنگ زینی وند گفت: پلیس همه این موارد شناسایی کرد و متناسب با محل راهکار‌های متناسب را ایجاد نمود و در برخی معابر که خودرو‌ها در وسط معابر پارک می‌کردند که پلیس این امکان را در آن محدوده جهت پارک وسط معبر از خودرو‌ها گرفت تا تردد عابرین پیاده ایمن گردد و هم خودرو‌های امدادی بتوانند به راحتی در این محل‌ها تردد نمایند.
وی گفت: کامیون‌های حمل اثاثیه یکی از معظلات جدی در بحث ایجاد ترافیک و توقفات دوبله در سطح معابر تهران هستند چرا که عابرین پیاده با توقف این کامیونت‌ها در سط معابر دیگر قادر به تردد ایمن نیستند و مجبورند از سطح سواره رو تردد نمایند و البته پلیس با بررسی راهکار‌ها فضا را تبدیل به پیاده رو کرد تا خودرو‌ها نتوانند در وسط راه پارک نمایند تا عابرین پیاده هم بتواند به راحتی تردد نمایند.
سرهنگ زینی وند افزود: تمرکز اجرای این طرح در مناطق مرکزی و شمالی شهر تهران است که این مشکلات بیشتر پیش می‌آید و با توجه به بافت سنتی و بافت قدیمی که نمی‌توان بافت ان‌ها را تعریض کرد و این فضا‌ها را به عابرین پیاده و دوچرخه سواران اختصاص داده ایم.