شناسهٔ خبر: 61340784 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمجید جوکوویچ از قاتل اسپانیایی؛ «تابه‌حال با چنین تنیسوری بازی نکرده بودم»

تهران- ایرنا- ستاره صربستانی تنیس جهان که در فینال ویمبلدون مقابل شگفتی‌ساز اسپانیایی شکست خورد، «قاتل» ۲۰ ساله‌اش را ستایش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، نواک جووکویچ عصر دیروز در ماراتنی که بیش از چهار ساعت طول کشید، مقابل کارلوس آلکاراز اسپانیایی تن به شکست داد.

مرد صربستانی به‌رغم ناامیدی بابت از دست دادن قهرمانی، آلکاراز را بهترین تنیسور جهان خطاب کرد. او باور دارد که این تنیسور اسپانیایی تلفیقی از سه اسطوره دنیای تنیس یعنی راجر فدرر، رافائل نادال و البته شخص نوله است.

جوکوویچ درباره شنیده‌هایش قبل از مصاف با آلکاراز گفت: فکر می‌کنم مردم در یک سال و چند ماه اخیر همواره درباره این موضوع حرف‌ زده‌اند که سبک بازی او ترکیبی از عناصر و ویژگی‌های اصلی راجر، رافا و خودم است. با این نظر موافقم. به نظرم او بهترین ویژگی‌ هر سه ما را دارد.

وی افزود: به عنوان یک آدم ۲۰ ساله، از انعطاف‌پذیری ذهنی و پختگی بالایی برخوردار و این موضوع واقعا تحسین‌برانگیز است. او روحیه رقابت و جنگندگی اسپانیایی دارد و در دفاع فوق‌العاده است؛ ویژگی که در این سال‌ها در رافا دیده‌ام.

نوله ادامه داد: در ضربات پشت راکت کشویی با من شباهت‌هایی دارد. صادقانه بگویم، تا به‌حال هرگز با بازیکنی مثل او بازی نکرده بودم. راجر و رافا نقاط قوت و ضعف خاص خودشان را دارند. کارلوس اما بازکن کاملی است.

پیش از فینال ۲۰۲۳، راجر فدرر اسپانیایی با هشت عنوان قهرمانی پرافتخارترین تنیسور ویمبلدون بود و نوله با شکست آلکاراز می‌توانست به رکورد مرد افسانه‌ای تنیس جهان برسد.

نظر شما