شناسهٔ خبر: 61340143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مومن و جامعه تراز محصول مسجد است/ برای دستیابی به تمدن اسلامی راهی جز مسجد نداریم

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه مومن و جامعه تراز محصول مسجد است، مسجد یک نهاد امن است که ابتدا تربیت انسان در تراز مومن و مجاهد و دوم پردازش و ساخت جامعه جهادی در آن شکل می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز (دوشنبه ۲۵ تیر) در نشست تخصصی محله مردم سالار اسلامی با اشاره به انگیزه بسیجی در تحقق این هدف گفت: این امر با نیت تمیز و فارق از تمام گرایشات سیاسی، قومی و معطوف بر آرمان های انقلاب اسلامی و مبتنی بر شیوه ای است که خداوند متعال آن را می پسندد یعنی سازمان دهی آن بر مدار خدا و محور خانه ها خدا است.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: نقطه حساس و قلب این حرکت بسیار ارزشمند است و شما بسیجیان مباشران آن هستید و مبتنی بر نقشه الهی حرکت می کنید و این امتیاز این طرح است که نقطه محوری و کانونی آن مسجد است.

 

 

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه مسجد سازمان ان جی او مردم نهاد نیست، اظهار کرد: مسجد ساخته فکر بشری نیست و جنسیت آن خدا نهاد و به عنوان نقطه مرکزی امت اسلامی و جامعه اسلامی است و در روایات نبوی پیامبر اسلام (ص) تمام آرزوهای امت اسلامی را بر مدار مسجد سازماندهی، تحقق و دنبال می کنند که این امر تفاوت اسلام از سایر ادیان است.

 

 

وی گفت: مسجد یک نهاد امن است که ابتدا تربیت انسان در تراز مومن و مجاهد و دوم پردازش و ساخت جامعه جهادی در آن شکل می گیرد. مومن و جامعه تراز محصول مسجد است. برای امت سازی و دستیابی به تمدن اسلامی راهی جز مسجد نداریم.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اصلی ترین نماد شهر اسلامی مسجد است، ادامه داد: صورت تمدن اسلامی و مرکز تولید سبک زندگی اسلامی مسجد است و با تکیه بر مساجد این پیوستار ادامه دارد. امت اسلامی در ساحت امام در مسجد ساخته می شود و این مسجد مورد قبول اسلام و قلب محله و قلب شهر اسلامی است.

 

 

وی با اشاره به طرح محله اسلامی اظهار کرد: این امر اتفاق بزرگی است و عمران و آبادانی در احیای مساجد است و از این راه جامعه پیرامونی آباد می شود و از چهره مساجد غبارروبی می شود.

 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از کارکردهای مساجد تقلیل یافته و فقط در حد برگزاری نماز از آنها استفاده می شود، گفت: مسجد آباد مسجدی است که تمام کارکردهای فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و معرفتی آن فعال باشد و نقش احیاگر داشته باشد.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اگر به مسجد اسلامی برگردیم به تمام آرزوها می رسیم کم و کسری ها به خاطر بی مهری به مسجد است.

 

 

وی گفت: در نهاد نماز جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد در خدمت کار ارزشمند بسیج هستیم و دست به دست هم می دهیم تا شیوه مبتنی بر مسجد را دنبال و مساجد محلات را احیاء کنیم.

 

 

پایان پیام/34

نظر شما