شناسهٔ خبر: 61338762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متکی: نگاه راهبردی رهبر انقلاب گویای اهمیت ویژه انتخابات امسال است

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، رویداد مهم امسال را انتخابات دانست و گفت: مقام معظم رهبری با رویکرد راهبردی در حوزه‌های کاربردی به انتخابات نگاه جدیدی داشتند و از ابتدای سال این بحث را آغاز کردند و این گویای اهمیت این انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، منوچهر متکی روز دوشنبه در نخستین گردهمایی مشترک روسا و هیأت عالی شورای وحدت در حسینیه سیدالشهدای(ع) تهران، هدف از نخستین نشست رسمی شورای وحدت در سطح کشور را شناسایی و گفت‌وگو درباره موضوعات و مأموریت‌های این تشکل برشمرد و گفت: شورای وحدت به عنوان بخشی از جبهه انقلاب برای نیازهای انقلاب، نظام و ولایت در مسیر شناسایی نیروها احساس وظیفه و در مسیری مبتنی بر خرد جمعی، مشاوره و رصد شرایط کشور حرکت می‌کند.

رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت اصولگرایان به همزمانی شکل‌گیری شورای وحدت با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: شورای وحدت تمام تمرکز خود را متمرکز این انتخابات کرد و کنار جامعه روحانیت مبارز کشور در این مسیر گام برداشت و به عنوان بازوان اجرایی جامعه روحانیت به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ورود کرد و با انتخاب آیت‌الله رئیسی به موفقیت موردنظر رسید.

متکی در ادامه، انسجام تشکیلاتی را هدف شورای وحدت در گام پس از انتخابات اعلام و از ساماندهی نیروهای ولایی برای اهداف انقلاب سخن گفت.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه مجموعه جلسات و بررسی‌ها، ما را به چارچوب‌های تعریف شده و جدید در رابطه با جامعه روحانیت مبارز رساند، گفت: این چارچوب‌ها حقوقی، هدایتی، حمایتی و داوری است و همه نیروهای ولایی می‌توانند این نسبت را با جامعه روحانیت مبارز داشته باشند.

متکی رویداد مهم سال جاری را انتخابات دانست و گفت: مقام معظم رهبری با رویکرد راهبردی در حوزه‌های کاربردی به انتخابات نگاه جدیدی داشتند و از ابتدای سال این بحث را آغاز کردند و این گویای اهمیت این انتخابات است.

وی با اشاره برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات یازدهم اسفند گفت: باید در انتخابات هوشیار باشیم. در شورای وحدت به لحاظ چارچوب و کلیات، شاخص‌های انتخاب افراد، ارزیابی و رصد نمایندگان کنونی، جلساتی خواهیم داشت. شوراهای وحدت استان، موضوع انتخابات و انتخاب فرد را بر عهده دارند و شورای وحدت تهران در قالب همراهی در صورت وجود اشکال ورود خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شورای وحدت اصولگرایان، آبان سال ۹۹ با محوریت جامعه روحانیت مبارز و حضور احزاب اصولگرا و اقشار اجتماعی، با هدف تقویت هم‌گرایی و هم‌افزایی جریان اصولگرایی در کشور تشکیل شد.

در حال حاضر ریاست این شورا برعهده آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» است. حجت الاسلام پورمحمدی رئیس هیأت عالی و منوچهر متکی مسئول اجرایی و سخنگوی هیأت است.

نظر شما