شناسهٔ خبر: 61337940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مسئول خبرداد:

استفاده از 1600 لیتر پساب در واحدهای صنعتی استان مرکزی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: استفاده از 1600 لیتر پساب تصفیه‌خانه‌های این استان در دستور کار واحدهای صنعتی و فعالان بخش فضای سبز و کشاورزی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حشمت‌الله عباسی افزود: توسعه پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر موجب شد تا دولت نگاه ویژه‌ای به مسئله آب داشته باشد و اقدامات دولت در شورای عالی آب، منجر به تصویب و ابلاغ قوانین در این راستا شده است.

وی ادامه داد: در بند 3 تبصره 8 قانون بودجه سال 1401، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنایع شده‌اند و می‌توان برخی از صنایع آب‌بر را مجاب به استفاده از پساب کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این استان صنایع بزرگی مستقر هستند، این طرح در مدیریت مصرف آب و همچنین حل مشکل کم‌آبی می‌تواند مؤثر باشد.

عباسی با تاکید بر تسریع در روند اجرای استریم (بخش) چهارم مرحله سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک، تصریح کرد: تکمیل این تصفیه‌خانه در حفظ محیط‌زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام در حوزه‌های مختلف استان فراهم آورد.

وی بیان داشت: در بخش فاضلاب علاوه بر تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های ناتمام، جذب سرمایه‌گذار و انعقاد تفاهمنامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع در استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب یکی از مهمترین اولویت‌های این شرکت در این بخش است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی تأکید کرد: پیشرفت 22 درصدی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح استان، اجرای 12 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و نصب 1632 فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و بازسازی 4 کیلومتر شبکه، اصلاح 500 فقره انشعاب فاضلاب و آغاز 7 مورد مطالعات طرح‌های فاضلاب در سطح استان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش در سال گذشته است.

عباسی ابراز داشت: در سال جاری نیز اجرای مدول چهارم مرحله سوم تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به ظرفیت 19 هزار و 250 مترمکعب در شبانه روز، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب خمین به ظرفیت 7276 متر مکعب در شبانه روز، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شازند و آستانه به ظرفیت 7200 متر مکعب در شبانه روز، اجرای بیش از 1700 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ساوه و بیش از 1500 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر آشتیان، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 1720 متر در شهرهای شازند و آستانه از جمله طرح‌های در دست اجرای این شرکت در بخش فاضلاب است. 

نظر شما