شناسهٔ خبر: 61336873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تاریخ‌سازی دختران محجبه ایران

تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران با نایب‌ قهرمانی در آسیا نشان داد می‌توان با حجاب اسلامی هم کارهای بزرگ انجام داد.

صاحب‌خبر -

تیم ملی بسکتبال دختران زیر 16 سال ایران با نایب‌ قهرمانی در آسیا نشان داد می‌توان با حجاب اسلامی هم کارهای بزرگ انجام داد.
به گزارش فارس، رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B در حالی برگزار شد که تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران توانست با چهار پیروزی مراحل مقدماتی ‌و نیمه نهایی پشت سر بگذارد و راهی فینال شود تا تاریخ سازی کند. ملی پوشان نوجوان کشورمان در دیدار فینال مقابل فیلیپین 83 بر 60 نتیجه را به حریف خود واگذار کردند و نایب قهرمان شدند.
شاگردان ضرغامیان در حالی نایب قهرمان شدند که تمام اردوهای آنها در چند ماه گذشته در تهران بود و این نشان می‌دهد اگر دختران نوجوان ایران رویدادهای بیشتری را تجربه کنند و به مصاف حریفان قدرتمندی بروند، حرف های بیشتری هم برای گفتن دارند.
درخشش و تاریخ سازی دختران کشورمان علاوه بر مسائل فنی در بعد دیگری هم بسیار ارزشمند است که آن هم رقابت با حجاب اسلامی است.
پیش از این نیز بارها و بارها دختران ایران زمین در میادین و رشته های مختلف افتخار آفرینی کرده بودند و باید گفت این راه همچنان ادامه دارد و برخلاف پمپاژ رسانه های بیگانه و ضد ایران که تمام تلاش خود را برای از بین بردن حجاب انجام می‌دهند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، با حجاب و حفظ ارزش‌ها هم می توان کارهای بزرگی کرد و نام ایران را در آسیا و جهان پرآوازه کرد.
شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که دختران نوجوان ایران به فینال این دوره از رقابت ها برسند. این اتفاق نشان داد که اگر توجه به ورزش بانوان مانند سایر رشته های مردان باشد می توانند تاریخ سازی های زیادی را انجام دهند و نتایج خوبی را ایران کسب کنند. اولین‌ها در تاریخ هر رشته ورزشی ثبت می‌شود و هیچ گاه از یاد کسی نخواهد رفت. در واقع دختران ایران نام خود را در تاریخ بسکتبال ثبت کردند تا همه بدانند حجاب محدودیت نیست و می شود با حجاب حتی قهرمان جهان شد؛ دقیقا همان کاری که چند وقت قبل ناهید کیانی انجام داد.

برچسب‌ها:

نظر شما