شناسهٔ خبر: 61327600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور رئیس جمهور ؛

نخستین سیاه چادر ایمن عشایری در مارگون با حضور رییس جمهور افتتاح شد

یاسوج- ایرنا- با حضور رئیس جمهور و مسئولان ملی و استانی نخستین طرح سیاه چادر ایمن به معنای برپا شدن سیاه چادرها بر روی سکوهایی با ارتفاع یک متر در شهرستان مارگون بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،استاندار کهگیلویه و بویراحمدنیز در این آیین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته شده طرح ساماندهی سکونتگاه های عشایری (ساخت سکوهای نشیمن) با مشارکت امور عشایر،گروه های جهادی و عشایرنشینان در حال اجراست.

علی احمدزاده افزود: در این طرح که چهار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته سکوهایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در ۶ متر مربع احداث می شود.

وی بیان کرد: به ازای احداث هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیون تومان به عشایر پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تامین مصالح، عشایرنشینان با کمک گروه های جهادی استان سکوهای نشیمن احداث می کنند.

وی تاکید کرد: ساخت سکوهای نشیمن باعث می شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در امان باشند و همچنین در بارندگی های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

نظر شما