شناسهٔ خبر: 61323853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۵۸؛

خلخالی: اویسی از ترس ایرانیها در لندن گریم کرده، پالیزبان معلوم نیست در کدام سوراخ است/ هویدا گفت ۱ میلیون دلار می دهم مرا نکش!

کیهان ۱۲ صفحه ای ۲۶ تیر سال ۱۳۵۸ در تیتر یک خود از راهپیمایی عظیم امروز در سراسر کشور خبر داده و اینکه سازمان‌های سیاسی بدون آرم در راهپیمایی شرکت می کنند و هیات دولت و بیش از ۹۰ گروه و سازمان در این راهپیمایی حضور دارند. این روزنامه همچنین از تغییرات وسیع در برنامه های تلویزیون خبر داده و در تیتری دیگر که به آخرین رخدادهای حوادث خرمشهر اشاره دارد نوشته است آیت الله شبیر خاقانی از خرمشهر رفت. گویا عده ای از مهاجمان از خانه آیت الله به سوی مسجد جامع شهر تیراندازی کردند و مقادیری اسلحه و مهمات از خانه آیت الله کشف شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان ۱۲ صفحه ای روز سه شنبه ۲۶ تیر سال ۱۳۵۸ در تیتر یک خود از راهپیمایی عظیم امروز در سراسر کشور خبر داده و اینکه سازمان‌های سیاسی بدون آرم در راهپیمایی شرکت می کنند و هیات دولت و بیش از ۹۰ گروه و سازمان در این راهپیمایی حضور دارند. این روزنامه همچنین از تغییرات وسیع در برنامه های تلویزیون خبر داده و در تیتری دیگر که به آخرین رخدادهای حوادث خرمشهر اشاره دارد نوشته است آیت الله شبیر خاقانی از خرمشهر رفت. گویا عده ای از مهاجمان از خانه آیت الله به سوی مسجد جامع شهر تیراندازی کردند و مقادیری اسلحه و مهمات از خانه آیت الله کشف شده است. کیهان همچنین از تیرباران ۵ دزد مسلح و اعدام ۴ جنایتکار در شهرهای مختلف خبر داده و دادستانی کل در اطلاعیه ای اعلام کرده که اگر باز هم محمدرضا سعادتی در دادگاه حاضر نشود غیابی محاکمه خواهد شد. خبر داغ بین الملل کیهان هم این است؛ صدام حسین رئیس جمهوری عراق شد. اما سخنان صادق خلخالی در شیراز درباره سران رژیم سابق را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که خواندن دوباره آن پس از ۴۴ سال خالی از لطف نیست.

IMG_20230717_064607_204

شیراز - خبرنگار کیهان: آیت الله صادق خلخالی در سفر به شیراز طی دو سخنرانی در کارخانجات مخابراتی و اجتماع بزرگی که به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله طاهری در مسجد عتیق تشکیل شده بود شرکت کرد.

وی در یکی از این سخنرانی‌ها گفت؛ دولتی که خودش را طرفدار کارگر معرفی می کرد ۶/۵ میلیون دلار خرج عشرتکده جزیره کیش کرد و میلیاردها دلار نیز برای خراب کردن و کشتار مسلمانان لبنان و مستمری برای پادشاه یونان و خانواده محمدظاهر شاه اختصاص داد.

وی گفت: شاه مخلوع با خط خودش ده میلیون دلار به خانواده محمدظاهر شاه داد و ۵۶۷ میلیون دلار نیز در اختیار سناتور آمریکا و همسرش قرار داد اما در حلبی آبادی‌های کشورمان مردم بیچاره خانه ندارند.

 

آیت الله خلخالی گفت؛ نادر جهانبانی از بودجه این ملت بدبخت کلکسیون اسب درست کرده بود و وقتی صندوق نسوز محمدعلی قطبی را شکستیم ده کیسه پر از سکه طلا داخل آن بود.

وی آنگاه به جریان دادگاهها اشاره کرد و گفت؛ وقتی از ربیعی در دادگاه انقلاب پرسیدم به چه مناسبت به تگزاس رفتی؟ گفت؛ ولیعهد کرایه منزلش سنگین بود و رفتم در آنجا دو خانه خریدم یکی برای او و دیگری برای همراهانش که هر کدام از آنها میلیونها دلار قیمت داشت!

وی در مورد رفتن شاه مخلوع از ایران گف:؛ بر خلاف آن‌چه که گفته می شود و جهانبانی و ربیعی برای ما فاش کردند که آنها هنگام سوار شدن به هواپیما زار زار گریه می کردند و زیر بغلشان را گرفته بودند چون نمی توانستند راه بروند و گفتند آنها را که لاشه نیمه جانی داشتند در عقب هواپیما خواباندند و هواپیما را نیز خودش - شاه - هدایت نکرده است.

آیت الله خلخالی در مورد هویدا گفت: وقتی که حکم اعدام هویدا را امضاء کردم مرا کنار کشید و گفت حضرت خلخالی مرا نکش تا یک میلیون دلار به تو بدهم. ولی من به او گفتم دو دقیقه هم حکم را به تاخیر نمی اندازم زیرا خون شهدا در خیابان‌ها ریخته است. اما بعد از کشتن هویدا، مطبوعات غربی از من یک آیشمن ساختند ولی باور کنید وقتی گوشه هایی از جنایات این جنایتکاران را به امام گفتم سرش به دوران افتاده بود.

IMG_20230717_064607_297

وی با اشاره به اقدامات اخیر کیسینجر و نیکسون گفت: ملتی که شاه مخلوع و دار و دسته اش را با دست خالی بیرون کرد از کودتا می ترسانند. آنها بوسیله اویسی که برای اجاره یک خانه در لندن هر روز گریم می کند و می ترسد نام ایران را به زبان بیاورد و اینکه می گویند پالیزبان دارد اغتشاش راه می اندازد در حالیکه اینها از ترس ملت ایران معلوم نیست در کدام سوراخ خزیده اند.

وی در پایان به اهمیت قانون اساسی و انتخاب رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت که تنها امام برای ریاست جمهوری صلاحیت دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما