شناسهٔ خبر: 61315530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گزارش معاون شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر اعلام شد

ورود ۱۷ هزار وَن، تاکسی و موتور برقی به ناوگان حمل و نقل شهری/ افزایش ۱۴۶۰ دستگاه اتوبوس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی به اعضای شورای شهر گزارش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ جلال بهرامی با اعلام اینکه اعتبار امسال بخش مترو، چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است و در برنامه چشم‌انداز، این عدد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: البته برای تکمیل خطوط مترو به ۶۱ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه چشم‌انداز امسال، احداث ۱۳ ایستگاه مترو، بازسازی ۲۱۱ واگن مترو، نوسازی چهار هزار دستگاه وَن، نوسازی پنج هزار دستگاه تاکسی و ورود هشت هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: علاوه بر این قرارداد خرید سه هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده و هفته آینده نسبت به انعقاد قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین نیز اقدام خواهد شد.

معاون شهردار تهران در گزارش خود، خواستار کمک بانک مرکزی برای گشایش ارزی شد و خاطرنشان کرد: در این صورت، هزار و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس از جمله ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهند شد.

در ادامه گزارش معاون شهردار تهران، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو از تکمیل ۲۸ کیلومتر مسیر و بهره‌برداری از ۶ ایستگاه جدید مترو در نیمه نخست امسال خبر داد و مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اعلام کرد بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جدید از جمله ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان سال جاری به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهند شد.

نظر شما