شناسهٔ خبر: 61307416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر غیر منتظره رئیس جمهور کره جنوبی به اوکراین

رئیس جمهور کره جنوبی در سفر غیرمنتظره به اوکراین، از تقویت کمک‌های کشورش به کی یِف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴‎؛ رئیس جمهور کره جنوبی در سفر غیرمنتظره به اوکراین، از تقویت کمک‌های کشورش به کی یِف خبر داد.
یون سوک یول، در سفری غیر منتظره به کی یف و دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وعده افزایش کمک‌های بشردوستانه کشورش را به کی یف داد که قرار است بسته مالی ۱۵۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ میلادی باشد. این رقم سال گذشته صد میلیون دلار بود.
این یک سفر غیر منتظره بود تا رئیس جمهور کره جنوبی شخصا حمایت خود را از اوکراین اعلام کرد. رئیس جمهور کره جنوبی با زلنسکی دیدار کرد و متعهد شد کمک‌های کشورش به کی یف ادامه و حتی افزایش یابد.
یون سوک یول گفت کره جنوبی به کمک‌های تجهیزات نظامی خود که اوکراین به آن نیاز دارد ادامه می‌دهد. ما کمک‌های صورت گرفته در سال گذشته را که شامل جلیقه‌های ضد گلوله و کلاه ایمنی بود، ادامه خواهیم داد. ما امسال کمک‌های خود را تقویت می‌کنیم و به طور گسترده تجهیزات نظامی برای اوکراین ارسال خواهیم کرد.

<div id="video-display-embed-code_9890367"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3915808/9890367?width=600&height=300"></script></div>


کمک‌های نظامی و بشردوستانه کره جنوبی به اوکراین که از آن به عنوان کمک‌های غیر مرگبار یاد می‌شود قرار است در سال جاری به ۱۵۰ میلیون دلار برسد.
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در این باره گفت شما در جریان تلاش‌های ما برای آغاز روند صلح هستید و من هم منافع کره را در این زمینه می‌شناسیم.
کره جنوبی یکی از شرکای جهانی عمده ائتلاف نظامی محسوب می‌شود. از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کره جنوبی بار‌های از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای ارسال کمک‌های نظامی مستقیم به اوکراین تحت فشار قرار گرفته است.

نظر شما