شناسهٔ خبر: 61296049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لاجوردی در رادیو گفت‌ وگو:

ولنگاری سازمان‌یافته درجامعه نیازمند برخورد ایجابی است

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است گروه‌هایی به صورت سازماندهی شده وضعیت ولنگاری كنونی در جامعه را پیش می‌برند كه باید با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،زهره سادات لاجوردی در برنامه صبح وگفتگو درباره لایحه عفاف و حجاب كه در رسانه‌ها نیز منتشر شد، گفت: انتقادات زیادی به این لایحه وارد بود و جوی در جامعه صورت گرفت كه نباید روی آن كار شود ولی از نظر ما با وجود ایرادات، اقدامی خوب بود كه قوه قضاییه پا به میدان گذاشت و حركتی انجام داد.ولنگاری سازمان‌یافته درجامعه نیازمند برخورد ایجابی است
وی با اشاره به نقدهای نگرشی، عملی و... گفت: مشخص نبود آیا لایحه بازدارنده است و یا انجام می‌شود یا خیر!
از این رو بحث‌های زیادی صورت گرفت و در مجلس بیشتر مفاد جرم انگاری شده بود و به كمیسیون قضایی واگذار شد و كمیسیون فرهنگی نیز بحث‌های مكرری داشت چون باید برای حجاب قانون و مقررات وضع شود و با استفاده از نظرات مسئولین و كارشناسان، مرتب جلساتی داشتیم.
لاجوردی قانونی را موثر خواند كه دارای قدرت بازدارندگی باشد و هم اینك نیز شاهد هستیم كه عدم اجرای قانون بنا بر این نظر می‌باشد كه جرایم در نظر گرفته شده متناسب با امروز نیست و كمی و كاستی‌هایی دارد.
وی با اعتقاد بر این كه اگر دستگاه‌ها به وظایف عمل می‌كردند، جامعه به سمت بی قانونی نمی‌رفت، گفت: مسئولان باید با قوانین موجود به وظایف خود عمل كنند و یكی از كارها در كمیسیون فرهنگی این است كه قدرت بازدارندگی بیشتری در مواد لایحه اعمال شود.
همچنین باید دانست چه نیازهایی وجود دارد تا قانون اجرایی شود و در این زمینه كار به شكلی برنامه ریزی شد تا توان اجرایی موجود، مورد استفاده باشد.
لاجوردی خاطرنشان كرد: وظایف ۳۲ دستگاه و نهاد تبیین شده و به جز فراجا، وظایف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ایجابی بوده و به مسائل فرهنگی پرداخته شده است.
وی با بیان این كه یكی از اشكالات امروز، عدم انجام وظایف از سوی نهادها و دستگاه هاست، خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون به درستی از سوی دستگاه‌ها اجرایی نشده و مجلس نیز گزارش ترك فعل وزارتخانه‌ها را ارائه كرد.
این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این كه مراكز فوق پس از چند بار نامه نگاری دعوت كمیسیون فرهنگی مجلس را پذیرفتند، گفت: مسلما مسائل فرهنگی مهم است و در لایحه كنونی نیز مسائل فرهنگی لحاظ شده است اما در شرایطی هستیم كه وضعیت جامعه به جایی رسیده كه گروه‌هایی سازمان دهی شده عمل می‌كنند.
در این شرایط اگر صرفا مسائل فرهنگی را ببینیم، كاری اثر نمی‌كند؛ از این رو باید قانون قدرت بازدارندگی داشته باشد و با كسانی كه به شكل سازماندهی شده وضعیت ولنگاری را پدید آوردند، برخورد شود.

نظر شما