شناسهٔ خبر: 61295517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیکود: اعتراضات خلبانان طرح تغییرات قضایی را متوقف نمی‌کند

تهران-ایرنا-حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعتراضات خلبانان و نیروهای اطلاعاتی سابق موجب توقف طرح تغییرات قضایی نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، صدها نفر از نیروهای یگان «سیرت متکال» در اعتراض به طرح تغییرات قضایی از خدمت نظامی امتناع کرده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد، ۲۵۰ نفر از نیروهای ذخیره یگان سیرت متکال به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه و تصویب این طرح، حاضر به خدمت نظامی نخواهند بود.

در همین راستا، شبکه عبری زبان کان هم گزارش داد که ۱۰۶ نفر از خلبانان و افسران ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از حضور در دوره‌های آموزشی نظامی به سبب طرح تغییرات قضایی نتانیاهو امتناع کرده‌اند.

به رغم گسترش دامنه اعتراضات علیه طرح تغییرات قضایی، نتانیاهو روز گذشته اعلام کرد که تصمیمی برای عقب‌نشینی ندارد و همچنان به دنبال تصویب این طرح خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است، هدف از اجرای این طرح، ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است، اما مخالفان هدف از تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید و گانتس که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

نظر شما