شناسهٔ خبر: 61291463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر راه‌وشهرسازی:

نوسازی موجب ارتقای فضای شهری می‌شود

الهام خوشی

معاون وزیر راه‌وشهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: استانداردسازی واحدهای مسکونی و تامین خدمات دو مولفه مهم در محدوده‌های نیازمند بازآفرینی است.

صاحب‌خبر -

محمد آیینی ظهر امروز (۲۴ تیرماه) در جلسه مشترک بازآفرینی شهری پایدار و شورای مسکن استان زنجان، با تاکید بر اینکه به جریان نوسازی مساکن باید شتاب داده شود، تشریح کرد: نوسازی مسکن در بافت فرسوده باید دراولویت باشد، حدود ۲۶ هزار و ۴۰۰ واحد ناپایدار داریم که باید بازسازی و نوسازی شوند. رشد و ساخت مسکن باید در بافت فرسوده صورت گیرد. در اغلب ساخت‌وسازها پس از تخریب واحدهای بیشتری در همان زمین ساخته می‌شود که راهی سریع برای تولید مسکن است.

وی با بیان اینکه نوسازی موجب ارتقای فضای شهری می‌شود، ادامه داد: استانداردسازی واحدهای مسکونی و تامین خدمات دو مولفه مهم در محدوده‌های نیازمند بازآفرینی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، اضافه کرد: پیگیری مسائل مربوط به حوزه بازآفرینی شهری در ستادهای استانی باید با جدیت انجام شود. نگاه ما در بازآفرینی به سمت بلوکه‌سازی است و تشویق‌ها نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

آیینی متذکر شد: محلات فرسوده و غیررسمی به لحاظ خدماتی کمبود دارند، مسائل و کمبودها باید شناسایی شود و متناسب با جمعیت مناطق اعتبارات تعلق گیرد؛ با پیگیری‌های مستمر و اقدامات موثر می‌توان معضلات محلات فرسوده را حل کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در محور مسکن حدود ۱۳۷ هزار صدور پروانه بافت فرسوده کشور در سامانه ثبت شدند و سهم استان زنجان از این آمار ۱۴۵ واحد است. ۳۵۰۰ واحد باید در زنجان پردانه صادر شود تا عقب‌ماندگی جبران شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه مسئله اصلی سکونت غیررسمی سنددار شدن آنها است، خاطرنشان کرد: زمانی که این سکونت‌گاه‌ها سند داشته باشند، می‌توانند پروانه بگیرند یا وام برای نوسازی دریافت کنند. مسئله قابل توجه خدمات‌دهی است و در این سکونتگاه‌ها باید خدمات ضروری ارتقاء یابند.

 انتهای پیام

نظر شما