شناسهٔ خبر: 61268910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

روز بدون مدال شاگردان درستکار در تورنمنت مجارستان/ والی‌زاده مسافر صربستان شد

نمایندگان ایران در روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رقابت‌های بین المللی کشتی جام آندره پولیاک و آخرین مرحله رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی روز پنج شنبه با برگزاری مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در شهر بوداپست مجارستان به پایان رسید که هیچ‌کدام از شاگردان پژمان درستکار صاحب مدال نشدند.

بر همین اساس در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ زانابازار زاندانبود دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر موخامد بالگابای از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. جوان در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب وان هو زو از چین شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب کمیل کریموف از اوکراین شد و دستش از مدال کوتاه ماند.

میلاد والی زاده نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۵ و ضربه فنی هورست لهر دارنده مدال برنز جهان از آلمان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل زان ری ریچاردز از آمریکا با نتیجه ۱۷ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، والی زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که به دلیل حضور تنها ۷ کشتی‌گیر، رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد، امیرعلی آذرپیرا در دور اول زاهید والنسیا از آمریکا را ۵-۳ مغلوب کرد و دور بعدی هم ۱۱ بر صفر میرانی میسورادزه نفر اول رنکینگ ۹۲ کیلوگرم را شکست داد. او در دور سوم ۱۱-صفر شالیوک اوکراینی را برد و به نیمه‌نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد و برای دیدار رده بندی نیز روی تشک نرفت تا چهارم شود.

گفتنی است این مسابقات به عنوان مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی در اوزان ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم محسوب می‌شود و در همین راستا با توجه به چرخه انتخابی و نتایج به دست آمده توسط میلاد والی زاده و احمد محمدنژاد جوان در این تورنمنت، کادر فنی اقدام به برگزاری مسابقه انتخابی پس از اتمام مسابقات نمود که میلاد والی زاده با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل جوان به برتری رسید و به احتمال فراوان ملی وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در پیکار‌های جهانی ۲۰۲۳ خواهد بود.

این دو کشتی گیر در فینال جام تختی نیز به مصاف هم رفته بودند که در آن دیدار جوان به برتری رسید.

رقابت‌های اوزان ۶۱، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم نیز روز جمعه برگزار می‌شود که امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی در وزن ۷۰ کیلوگرم و محمد نخودی به همراه علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم نمایندگان کشورمان خواهند بود.

نتایج دیداری‌های فینال روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد جام آندره پولیاک مجارستان به شرح زیر است: 

در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم زو وانهو چینی با شکست آلماز اسمانبکوف طلایی شد. 

در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم اوچیر مغولی از سد نیکولاس لی آمریکایی گذشت و قهرمان شد. 

در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم نورکوژا کایپانوف از قزاقستان مقابل مراد کوراماگومدوف مجارستانی نتیجه را واگذار کرد. 

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مایلز ناظم امینه از سن مارینو موفق شد در دیدار فینال دائورن کُرُگلیف یونانی را شکست دهد. 

در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم زاهید والنسیا آمریکایی از سد متیو فاین‌سیلور گذشت و به مدال طلا رسید. 

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی مقابل کایل اسنایدر آمریکایی حاضر نشد تا قهرمان جهان و المپیک بدون درد سر صاحب طلا شود.

در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم میسون پاریس از آمریکا با شکست دنیل لیگتی مجارستانی صاحب طلای سنگین وزن شد.

انتهای پیام/

نظر شما