شناسهٔ خبر: 61261175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست خبری عنوان شد؛

ارائه خدمات به مددجدیان بهزیستی در مساجد/۱۲۱۷ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی است

ملکی با اشاره به اینکه ۱۲۱۷ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: خدمات بهزیستی به مددجویان همزمان با هفته بهزیستی در مسجد ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، نعمت ملکی، سرپرست بهزیستی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از 24 تا 30 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار "برای مردم برای به زیستن" نامگذاری شده است.

 


وی ادامه داد: به همین مناسبت برنامه های متعددی پیش بینی شده است که سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با امام جمعه زنجان، بازدید از مددجویان بهزیستی، افتتاح نمایشگاه در ابهر و خدابنده، افتتاح 23 واحد مسکونی مددجویی، افتتاح 12 طرح اشتغالزایی، افتتاح 2 مرکز مشاوره در زنجان و ابهر و افتتاح گروه همیار خانواده در خدابنده و حضور در مساجد محروم و ارائه خدمات بهزیستی به مددجویان و غبارروبی مزار شهدا بخشی از این برنامه ها خواهد بود.

 


وی با بیان اینکه 30 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد 19 هزار خانوار مستمری دریافت می کنند و مابقی از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

 


ملکی ادامه داد: بهزیستی از ظرفیت خیرین برای تامین مسکن مددجویی استفاده می کند که در سه ماهه اول امسال 23 واحد مسکن واگذار خواهیم کرد و سال گذشته 108 واحد مسکن مددجویی واگذار شد.

 


این مقام مسئول ادامه داد: یکی از ارکان توانمندسازی جامعه هدف، اشتغال است که در این حوزه بهزیستی وظیفه تسهیلگری را فراهم می کند. در کنار تسهیلات خوداشتغالی، حفظ و صیانت اشتغال های ایجاد شده را دنبال می کند.

 

 

ملکی به قانون حمایت از معلولان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اشتغال معلولان معافیت بیمه کارفرمایی لحاظ شده است.

 


به گفته سرپرست بهزیستی استان زنجان، تاکنون 146 شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد شده است. سال گذشته برای 40 مددجوی شاغل بهزیستی ترمیم حقوق پرداخت شده است.

 


وی اضافه کرد: موسسات غیرانتفاعی زیر نظر بهزیستی 74 موسسه است و 73 موسسه مراکز مثبت زندگی نیز به صورت محله محور با 22 فعالیت در استان زنجان راه اندازی شده است.

 


ملکی به مشارکت های مردمی و پویش های مومنانه بهزیستی اشاره کرد و افزود:  میزان مشارکت های مردمی در سه ماهه اول امسال بیش از 2 میلیارد بوده است.

 


وی با یادآوری اینکه 30 مرکز مشاوره روانشناسی در استان زنجان فعالیت می کنند، افزود: خط مشاوره 1480 بهزیستی نیز آماده ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه خانواده، اعتیاد، ازدواج و.... است. که در سه ماهه اول امسال 4450 تماس موفق با این سامانه برقرار شده است.

 


این مسئول اضافه کرد: بهزیستی در حوزه طلاق نیز چهار مرکز غربالگری راه اندازی کرده است که در راستای سازش زوجین مشاوره ارائه می دهد.

 


وی با بیان اینکه 5478 پرونده  مددجویی در حوزه زنان داریم، گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی 1217 نفر و همیار زنان 21 گروه هستند. به منظور اطلاع رسانی خشونت علیه زنان، دختران و کودکان شماره 123 آماده پاسخگویی است.

پایان پیام/693

نظر شما