شناسهٔ خبر: 61260432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوی فرار مالیاتی در سطح استان گرفته شود

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وابستگی کشور‌های مختلف دنیا به درآمد‌های مالیاتی، گفت: نیازمند شفافیت در فرهنگ سازی و اقناع سازی مردم برای پرداخت مالیات هستیم.

صاحب‌خبر -

جلوی فرار مالیاتی در سطح استان گرفته شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل امور مالیاتی استان با تاکید بر منتفع شدن مردم از درآمد‌های مالیاتی، افزود: برای آگاهی جامعه از اینکه مالیات اخذ شده برای خود مردم است، اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعامل و هماهنگی با تولیدکنندگان جهت جلوگیری از آسیب اخذ مالیات به تولید استان، خاطرنشان کرد: ساماندهی پول‌های غیرمولد و مبارزه با پول‌های کثیف و سرگردان، به صورت جدی در سطح۷ استان دنبال شود.

استاندار آذربایجان غربی بر شناسایی گلوگاه‌های منابع جدید درآمدی نیز تاکید کرده و افزود: برای جلوگیری از فرار مالیاتی در سطح استان، هماهنگی لازم با دستگاه‌های نظارتی و متولی انجام شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه روند صدور کارت‌های پیله وری تسهیل شود، تصریح کرد: تدابیر لازم برای تسریع روند صدور کارت‌های پیله وری و جلوگیری از سردرگمی مردم در این حوزه اندیشیده شود.

پورمختار، مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه تعامل خوبی با مؤدیان مالیاتی داریم، به کسب رتبه پنجم استان در توافق تبصره ماده ۱۰۰، گفت: طی سال ۱۴۰۱، توزیع عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به سال قبل افزایش صد درصدی داشته است.

وی در ادامه به موفقیت‌های به دست آمده در زمینه مقابله با فرار‌های مالیاتی در استان اشاره کرد و افزود: در یک مورد از این اقدامات موفق شدیم برای نخستین بار در کشور در حوزه رمز ارز‌ها و درآمد‌های حاصل از این حوزه ورود پیدا کنیم که نتیجه آن تشکیل پرونده مالیاتی به ارزش ۵۸۰۰ میلیارد ریال است که هم اکنون در مرحله وصول قرار دارد.

نظر شما