شناسهٔ خبر: 61257890 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کشتی با ۲ کاندیدا/ آشتی دبیر با پولادگر +فیلم

تهران- ایرنا- مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر به عنوان رئیس مجمع و نامزدهای انتخاباتی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی از ساعت ۱۰ امروز (پنجشنبه) در آکادمی کمیته ملی المپیک آغاز شد. سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان ریاست این مجمع را بر عهده دارد. سیدمناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، در این مجمع حضور دارند.

کامران قاسمپور قهرمان کشتی آزاد جهان، محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک و نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان و سپیده بابایی قهرمان کشتی آلیش آزاد آسیا به عنوان نماینده ورزشکاران در این مجمع حضور دارند. همچنین محسن کاوه نماینده مربیان و سعید عباسی نماینده داوران رأی دهنده در این مجمع انتخاباتی خواهند بود.

برای حضور در این انتخابات ۱۵ نامزد نام‌نویسی کردند که صلاحیت علیرضا دبیر، جمشید خیرآبادی، حمید بنی‌تمیم، عبدالله عزیزی، عباس جدیدی، حمید یاری، حمید سیفی و مصطفی میرزایی برای شرکت در انتخابات تأیید شده است. شب گذشته حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی و عبدالله عزیزی از حضور در انتخابات انصراف دادند. جمشید خیرآبادی و مصطفی میرزایی رئیسان هیئت‌های کردستان و اصفهان انصراف دادند اما در مجمع حضور دارند. انتخابات تنها با حضور علیرضا دبیر و حمید یاری به عنوان ۲ کاندیدا در حال برگزاری است. 

با اعلام آرش فرهادیان انتخابات مجمع انتخاباتی فدراسیون براساس اساسنامه مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی برگزار خواهد شد.

علیرضا دبیر در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی که با عصا در مجمع حضور پیدا کرده در ابتدا با اشاره به اختلاف با وزارت ورزش گفت: حرکت وزارت ورزش اشتباه بود حرکت من اشتباه‌تر. رفتاری که با دکتر پولادگر، برادر عزیزم شد اشتباه بود. دنبال فرصت بودم تا از دلش دربیاورم. به همین خاطر تربت حرم آقا سیدالشهدا را دارم تا به او هدیه بدهم. تنها چیزی که می‌تواند از دل حاج آقا دربیاورد همین است. چیزی است که خیلی دوست داشتم و به حاج آقا تقدیم می کنم. برای اینکه شائبه ای نشود من بین کاندیداها می‌روم.

علیرضا دبیر در این مجمع انتخاباتی گفت: از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیدند تا مجمع به موقع برگزار شود، تشکر می‌کنم. از کسانی که تلاش کردند تا کشتی ضربه نخورد تشکر می‌کنم. افراد مهم نیستند کشتی مهم است تا ضربه نخورد.

وی افزود: برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود باید ریاست را به دکتر پولادگر واگذار کنم. در ۴ سال گذشته بخاطر کشتی هیچ کدام از اتفاقات شخصی نبود. در فضای مجازی خیلی از حرف‌ها را که لیاقت خودشان است، به من زدند اما من هر حرفی زدم به خاطر کشتی بوده است.

سپس نوبت به روبوسی دبیر و پولادگر رسید تا این دو با هم آشتی کنند و با رای اعضای مجمع پولادگر به عنوان رییس مجمع انتخاب شد.

همچنین دبیر در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی اظهار کرد: رویای من توسعه کشتی است و در این راه روسای هیئت‌ها نقش مهمی دارند. حاشیه کار را پیش نمی‌برد باید کار کنیم. کشتی از ۳۰ هزار به ۴۰۰ هزار رسیده و امروز سرمربی تیم ملی برای انتخاب ملی‌پوشان کار سختی دارد. چهار سال پیش کامران قاسم‌پور و محمدرضا گرایی کجا بودند امروز قهرمان جهان و المپیک هستند.

وی ادامه داد: رویای من قهرمانی در المپیک ۲۰۲۸ است و برای ۲۰۲۴ هم برنامه دارم. خواهش از دوستان دارم که بیایند و کار کنند هر کی کار می‌کند دادگاهی می‌شود، اما کاش ناکارآمدها را دادگاهی کنند.

همچنین حمدی یاری در این مجمع ادامه داد: یک سری اتفاقات در کشتی رخ داد جای تاسف دارد. من هم با دبیر و هم خادم رفیقم. اختلاف نظر و سلیقه هست، اما کشتی بالاتر از بزرگان است. کشتی حتی از تختی و پوریای ولی بالاتر است. هر چه داریم از کشتی است و نباید برای این رشته المپیکی سنگ اندازی کنیم.

وی ادامه داد: من از کشتی لذت می‌برم و از کار کردن خسته نمی‌شوم. متاسفم برای طرح چند بحث حاشیه‌ای. اعلام کردم به من رای ندهید به علیرضا دبیر رای بدهید، البته به دبیر رای ندهید و به کشتی رای بدهید چون کشتی به دبیر نیاز دارد.

او رفتار عباس جدیدی را نه احترام به مجمع بلکه بی‌احترامی به مجمع دانست و از طرف خود به خاطر این کار جدیدی از مجمع عدرخواهی کرد.

مجمع انتخابات فدراسیون کشتی با اعلام ابراهیم مهربان دبیر این فدراسیون به صورت رسمی آغاز به کار کرد. ۶ نفر به عنوان اعضای اصلی در این مجمع حضور دارند.

براساس اعلام مهربان هر نامزد انتخاباتی فرصت دارد در ۱۵ دقیقه برنامه خود را به مجمع ارائه کند.

وی یادآور شد: نامزدها اگر قرار باشد کناره‌گیری کنند باید قبل از اعلام برنامه استعفا بدهند که این کار با اعتراض عباس جدیدی روبرو شد. او اعلام کرد من خود قانون نویسم و نباید خلط مطلب شود.

جدیدی نخستین کاندیدایی بود که برای ارایه برنامه فراخوانده شد که اعتراص داشت و گفت نباید برنامه تحمیلی باشد باید قانونی باشد.

با وجود توضیح سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش در خصوص استعفا کاندیداها عباس جدیدی همچنان معترض بود و در نهایت بحث با صلوات اعضا مجمع ختم به خیر شد.

با وجود تاکید پولادگر جدیدی همچنان از ارایه برنامه به عنوان نفر نخست امتنان کرد. او گفت باید قانون مکتوب برای این کار باشد.

همچنین جدیدی گفت: با وجود شفاف نبودن قانون به جایگاه نمی‌روم. او نسبت به اعلام تایید صلاحیت کاندیداها اعتراض داشت.

با آغاز مجمع خبرنگاران از جلسه بیرون رفتند و در سالن کناری مستقر شدند.

همچنین ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون گفت: علیرضا دبیر، عباس جدیدی و حمید یاری کاندیدای نهایی هستند، جدیدی چون قبل از برنامه استعفا نداده بود نامش به عنوان کاندیدا اعلام شد.

با نظر پولادگر ترک جلسه از سوی جدیدی به معنای انصراف است و نامش از جمع کاندیدا حذف شد. دبیر به عنوان رییس فدراسیون نخستین عضو مجمع بود که رای را صندوق انداخت.

در پایان مجمع علیرضا دبیر با کسب ۳۸ رای از ۳۸ رای ماخوذه به عنوان رییس فدراسیون کشتی انتخاب شد.

پولادگر: بالاترین رکن فدراسیون مجمع عمومی است

معاون وزیر ورزش بعد از پایان رای گیری گفت: بالاترین رکن فدراسیون مجمع عمومی است که اساسنامه نیز مورد تایید آن است. چند جلسه داشتیم که جوانب مختلف انتخابات فدراسیون بررسی شد.

پولادگر ادامه داد: دین ما اخلاق‌مدار است و اخلاق مورد تاکید بزرگان دین است. اگر کسی حرفی زد از نظر ما نادرست بود، نباید ما تکرار کنیم کاش جدیدی می‌ماند و پاسخ سوالاتش را می‌گرفت. کشتی بالاتر از همه است، اما من می‌گویم که ایران بالاتر از همه است و کشتی برای سرافرازی ایران تلاش می‌کند.

معاون وزیر این را گفت: حاشیه سرعت توسعه کشتی را کم خواهد کرد و باید برای قهرمانی جهان و المپیک تلاش کنیم. افتخارات گذشته را می‌شود با همدلی و رفاقت تکرار کرد.

پولادگر در پایان به دبیر نیز تبریک گفت.

کشتی در تمام زمینه‌ها اول است

سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز گفت: امیدوارم دبیر در دوره جدید موفقیت خوبی کسب کند چشم امید ما کشتی در المپیکی است. کشتی در تمام زمینه‌ها اول است و من از این بابت به تمام عزیزان مجمع هم تبریک می‌گویم.

دبیر: هیئت‌ها بازوان فدراسیون هستند

علیرضا دبیر نیز گفت: باید تشکر کنم از مجمع، به ویژه روسای هیئت‌ها که بازوان فدراسیون هستند. کشتی با رویای ما فاصله دارد. ۱۱ طلای ادوار المپیک برای کشتی کم است ما باید در ۲ یه سه المپیک ۱۱ مدال طلا بگیریم.

او ادامه داد: تصمیمات خوبی برای بازی‌های آسیایی گرفتیم و خدا کمک کند می‌توان نتایج درخشانی را کسب کنیم. تمام برنامه من در یک کلمه است وآن هم کار برای کشتی است.

محمدرضا گرایی و کامران قاسمپور بدون صحبت مجمع را ترک کردند.

نظر شما