شناسهٔ خبر: 61257229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کردستانی‌ها برای پاسداشت حجاب به خیابان‌ها آمدند

مردم سنندج به منظور پاسداشت حجاب به خیابان‌ها آمدند و در همایش مدافعان حریم و خانواده شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسن عسکری، فرماندار سنندج در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ به اهمیت مسئله حجاب پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه امسال ششمین سالی است که این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها برگزار و نوع پوشش زنان کُرد به‌عنوان یک حجاب کامل بیانگر مقید بودن آنان است.

وی بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و گفت: خانواده مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی و مقدس‌ترین نهاد در نگاه اسلام است، دشمن در جنگ شناختی که با آن مواجه هستیم، دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده بوده و همه ما می‌توانیم با رعایت فریضه الهی آنان را در رسیدن به هدفشان ناکام بگذاریم. 

فرماندار سنندج با هشدار اینکه وقتی یک خانواده در یک جامعه بنیان‌هایش سست شود فساد زیاد و آن جامعه رشد نمی‌کند، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال آن است که سبک زندگی غربی و بی‌بندوباری را در خانواده‌های ایرانی رواج دهد، بنابراین باید همه ما مراقب دسیسه‌‌‌ها و تبلیغات دشمنان باشیم.

وی با بیان اینکه حجاب یکی از نمادهای اصیل زن عفیف و پاکدامن است که می‌تواند نسلی پاکدامن را تربیت و زمینه رشد قاسم سلیمانی‌ها را فراهم کند، عنوان کرد: اگر مردی می‌خواهد رشد و نمو و به مقام قرب الهی برسد این میسر نخواهد شد مگر آنکه در دامن یک زن عفیف رشد پیدا کرده باشد. انسان وقتی از معنویت دور شود هیچ چیز نمی‌تواند به او آرامش دهد و با یاد خدا افراد آرامش پیدا می‌کنند.

عسکری با یادآوری اینکه امروز دشمن خانواده را به عنوان سیبل اهداف خود انتخاب کرده و می‌خواهد بدحجابی را در راستای ترویج سبک زندگی غربی رواج دهد اما جامعه ایرانی اجازه نداده‌اند، ابراز داشت: خوشبختانه ایرانی‌ها به ویژه کردستانی‌های متدین و دیندار با اصالت و متمدن بوده‌اند در حالی که دنیای به ظاهر متمدن وحشی غربی به هیچ اصول و مبانی اخلاقی پایبند نبوده و این باعث بی‌هویتی آنان شده است.

رنجبر، استاد دانشگاه و کارشناس خانواده نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش باشکوه اظهار داشت: ذره ذره این خاک مقدس تا قیامت خواهد ماند تا شهدای ما بدانند که گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان برای ما همان شهادت است.

وی خطاب به دشمنان گفت: کسانی که با خیال خام خود فکر کرده که چون چند نفری از دخترانمان روسری خود را برداشته‌اند توانسته‌اند به اهداف خود برسند، خیر کور خوانده‌اند، این دختران، فرزندانمان هستند و در تجمعات و راهپیمایی‌ها همواره ثابت کرده‌اند که پای آرمان‌های نظام مقدس هستند و امروز نیز به صراحت به دنیای استکبار اعلام کرده که برای همیشه ناامید باش و ناامید بمان.

این استاد دانشگاه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: نباید کسانی را که حجاب کامل ندارند، به بی‌دینی و ضدانقلابی متهم کرد. ضعف حجاب، کار درستی نیست، اما موجب نمی‌شود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم، همه ما هم نقص‌هایی داریم که باید تا حد امکان آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ایستادگی مردم دیندار کشورمان، به ویژه کُردهای غیور و متدین در برابر تعدی و توطئه‌های دشمن علیه حجاب و عفاف بارها به منصه ظهور رسیده است، خاطر نشان کرد: دشمن سال‌هاست که تلاش می‌کند این میراث ارزشمند عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی و اخلاق‌مدار ما دور کند و برای رسیدن به اهدافش از همه ظرفیت‌ها استفاده و همه توان خود را به کار گرفته است اما با شکست مواجه شده که نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته دیدیم.

رنجبر با ذکر اینکه مردم همواره در برابر دشمنان ایستاده‌اند، تصریح کرد: مسئولان باید برای این حوزه برنامه اساسی تدوین و اهمیت رعایت حجاب به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

اجرای سرود و دف زدنی و پخش کلیپ پایان بخش این همایش بود. همزمان با این مراسم غرفه‌هایی مختلفی نیز از تولید محتوا و برشورهای اهمیت حجاب، لباس محجبه و ... برپا شده بود. بر اساس گزارشات ارسالی نظیر این همایش در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار شد.

انتهای پیام/486/

نظر شما