شناسهٔ خبر: 61256314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خانواده مستحکم‌ترین، مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی است

حسن عسکری در همایش مدافعان حریم خانواده گفت: خانواده مستحکم‌ترین، مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی و مقدس‌ترین نهاد در اسلام عزیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از کردستان، حسن عسکری  در همایش مدافعان حریم خانواده که در پارک آی‌تی سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا به ویژه شهدای مظلوم کردستان، اظهار کرد: ششمین دوره این همایش با همکاری ارگانها و دستگاه‌های فرهنگی استان کردستان برگزار شده است. 

وی افزود: خانواده مستحکم‌ترین، مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی و مقدس‌ترین نهاد در اسلام عزیز است. 

فرماندار سنندج رکن خانواده را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: خانواده بستری را برای رشد و نمو انسانهای بزرگ فراهم می‌کند تا چرخه‌های مدیریتی جامعه را در عرصه‌های مختلف به عهده بگیرند. 

وی با بیان اینکه دشمن یک جنگ شناختی را در قبال جامعه و مردم ما در نظر گرفته است، تصریح کرد: جنگ شروع شده همواره در طی چندین سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد با شکست مواجه شده است. 

عسکری با اذعان به اینکه هجمه‌های دشمن تحت عناوین مختلف شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ شناختی یاد می‌شود، ادامه داد: مهم‌ترین اصلی را که دشمن هدف قرار داده است "سست کردن بنیاد خانواده" است. 

وی با ذکر اینکه دشمن در تلاش است تا اعضای خانواده احساس وابستگی و تعهد به خانواده نکنند، تصریح کرد: وقتی که بنیان‌های خانواده سست شود، ولنگاری رشد کرده و در این جامعه دیگر نخبگان رشد نخواهند کرد و جامعه مستعمره فرهنگی استعمار جهانی خواهد شد. 

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه استقرار سبک زندگی غربی که دشمن به دنبال آن است، یکی از اهداف جنگ شناختی دشمن است، افزود: جامعه ایرانی و خانواده ایرانی در مقابل این هدف، اصالت خود را حفظ کرده است. 

وی حجاب را یکی از نمادهای اصیل زن عفیفه و خانواده ایرانی دانست و گفت: زنانی که حجاب را رعایت می‌کنند و عفیفه هستند، نسلی پاکدامن را تربیت کرده و زمینه رشد قاسم سلیمانی‌ها را فراهم می‌کنند. 

عسکری با گریز به سخنان حضرت امام (ره) که فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، تأکید کرد: برای نیل به این آرمان می‌بایست خانواده‌های متدین و عفیفه زمینه رشد و نمو جوانان عفیفه را فراهم کنند. 

وی با اشاره به اینکه دشمن "خانواده" را به عنوان سیبل انتخاب کرده است، توضیح داد: پرداختن به بحث حجاب، بی حجابی، شل حجابی و بدحجابی در راستای همین سبک زندگی غربی است که خروجی آن مستعمری شدن جامعه ایرانی خواهد بود. 

فرماندار سنندج با ذکر اینکه جامعه ایرانی در طول تاریخ، هجمه‌ها را پس زده، گفت: شواهد تاریخی گویای اصالت و تمدن زنان ایرانی است که در ادامه اسلام هم به آن روح و هویت بخشیده است. 

وی با بیان اینکه امروز دنیای به ظاهر متمدن به هیچ اصول اخلاقی معتقد نیستند و بزرگتر ین مشکلات اخلاقی در جامعه غربی رخ می دهد، توضیح داد: تعداد فرزندان زیادی که در جامعه غربی هویت آنها مشخص نیست در حال افزایش است و این امر گویای آن است که پیشرفت‌های ظاهری غرب در کنار پسرفت‌های فرهنگی باعث بی هویتی و افزایش آمارهای خودکشی شده است. 

عسکری با یادآوری اینکه در انگلیس وزارتی جهت جلوگیری از خودکشی و انزوا تشکیل شده است، گفت: انسان زمانی که از معنویت و خدا گرایی دور شد با هیچ چیز آرامش نمی‌یابد و تنها با ذکر و یاد خدا و معنویت است که آرامش میسر خواهد شد. 

وی در پایان با ذکر اینکه مردم استان کردستان پایبندی خوبی به ارزش‌های اسلامی و هویتی دارند و هجمه های دشمن را پس زده‌اند، یادآور شد: انشالله به یاری خداوند این مقطع را با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما