شناسهٔ خبر: 6125621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سازمان ملل درباره گسترش فقر و گرسنگی در یمن هشدار داد

فرستاده سازمان ملل به یمن در زمینه تشدید بحران یمن و شرایط بسیار ناگوار معیشتی از جمله احتمال گسترش فقر و گرسنگی در این کشور هشدار داد.اسماعیل ولد الشیخ احمد افزود: باید روشی جدی و واقعی برای کاهش مشکلات مردم یمن پیدا کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، فرستاده سازمان ملل به یمن در زمینه تشدید بحران و شرایط بسیار ناگوار معیشتی از جمله احتمال  گسترش فقر و گرسنگی در این کشور هشدار داد.
بگزارش  پایگاه اینترنتی العهد  اسماعیل ولد الشیخ احمد که یک دیپلمات موریتانیایی است در گزارشی به شورای امنیت  اعلام کرد:‌ ما تنها یک گام با قحطی و گرسنگی فاصله داریم و باید بطور جدی روشی برای کاهش مشکلات مردم یمن پیدا کنیم .

فرستاده سازمان ملل به یمن، تاکید کرد: هشتاد درصد مردم یمن یعنی 21 میلیون نفر از شهروندان این کشور  به کمکهای بشردوستانه فوری نیاز مبرم دارند .

در بین این اشخاص یک میلیون نفر نیز بر اثر جنگ در یمن آواره شده اند. همچنین استیفن اوبراین مسئول عملیات بشر دوستانه در سازمان ملل گفت 10 استان از بیست و دو استان یمن با بحران مواد غذایی مواجه است و در آینده نزدیک شاهد قحطی در این کشور خواهیم بود.

نظر شما