شناسهٔ خبر: 61253904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخصیص کود یارانه ای به محصولات طرح الگوی کشت در ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: به تمامی محصولات مشمول طرح الگوی کشت کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه داده می شود.

صاحب‌خبر -

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولات زیر پوشش الگوی کشت در استان، کودهای کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.

وی افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده از دانش بنیان‌ها از راهبردهای اساسی، در جهاد کشاورزی است که باید مورد توجه کارشناسان و کشاورزان قرار گیرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ادامه داد: برای سازگاری با کم آبی و شرایط جوی کم بارش، کارشناسان و زارعان باید به عرصه کار نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی حرکت کنند.

بیگی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع بیش از ۱۴ هزار و ۷۱۱ تن انواع کودهای کشاورزی تامین و وارد انبارهای سازمانی شده، که بیش از ۴۱ درصد آن در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: از این میزان شامل پنج هزار و ۴۹۲ تن ازته، ۳۷۵ تن فسفاته، ۲۶۸ تن نیز پتاسه و ۲ تن سولفاته بوده است.

بیگی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در مقطع تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای بالاست اما کمبودی در زمینه تامین و توزیع کود وجود ندارد و در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان کودهای یارانه‌ای تحویل می شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: برای کشت پائیزه نیز توزیع سهیه کودهای پایه از اول مرداد ماه سال جاری انجام می شود و این شرکت آماده تامین برنامه کودی استان برای کشاورزان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حال حاضر بیش از هشت هزار و ۵۷۲ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

پایان پیام/

نظر شما