شناسهٔ خبر: 61249277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیرماه ؛ پایان طرح جهش تولید در دیمزار‌های مازندران 

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی برای دومین سال پیاپی در مازندران اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی برای دومین سال پیاپی در استان اجرا شده است، گفت: عملیات کاشت گندم در دیمزار‌های مازندران از مهر ماه سال گذشته آغاز و روند برداشت این محصول نیز تا پایان تیرماه امسال به اتمام می‌رسد.

محمد آهنگران  افزود: سطح زیر کشت گندم در این طرح امسال ۶۰ هزار هکتار بوده است که نسبت به پارسال دوبرابر شده است.

او گفت: ۱۵ میلیارد تومان خدمات بلاعوض همچون تهیه بذر و کود رایگان همچون پتاس، فسفر، ازت و پشتیبانی کارشناسان این طرح امسال به کشاورزان حاضر در طرح جهش تولید در دیمزار توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارائه شده است.

آهنگران از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت برای گندم کاران با حمایت این ستاد خبر داد و افزود: با وجود کاهش ۳۷ درصدی بارندگی‌ها در استان شاهد افزایش ۳۵ درصدی عملکرد مزارع کشت گندم در طرح جهش تولید در دیمزار‌های مازندران بودیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد کشاورزان را از جمله مزایای جهش تولید در دیمزار‌ها عنوان کرد.

نظر شما