شناسهٔ خبر: 61241948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابلاغ دستورالعمل تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تهیه و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل نحوه تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش به ادارات‌ کل سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی مسکنی در آیین کلنگ زنی پروژه ۴۸۶ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ساری با اشاره به ساخت ۲ میلیون و ۲۲۰۰ هزار واحد مسکن در شش سال اخیر، اظهار کرد: تعاونی های مسکن می توانند روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سرعت ببخشند.

وی افزود: وزارت تعاون بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید و تأمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مناسب برای خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران در قالب تعاونی‌های مسکن مشارکت دارد.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کاهش سود بانکی و افزایش سهم تسهیلات از اقدامات موثر دولت در اجرای این طرح است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار تعاونی در این بخش فعال و موفق هستند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای دولت ساخت مسکن برای آحاد جامعه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها است.

مسکنی از تهیه و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل نحوه تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش به ادارات‌ کل سراسر کشور خبر داد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان متولی جامعه کارگری در دولت سیزدهم آستین همت را بالا‌زده است و با تأمین زیرساخت‌ها و با مشارکت تعاونی‌ها به دنبال ساخت مسکن برای کارگران به عنوان قشر بی‌ادعای جامعه است.

استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه برخی اراضی در اختیار دولتی است و باید آن را در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: سیاست بلند مرتبه‌سازی را با توجه به محدودیت زمین در استان دنبال می‌کنیم.

سیدمحمود حسینی‌پور با اعلام اینکه مصوباتی برای بلند مرتبه‌سازی در استان تهیه شده است، گفت: همه انبوه‌سازان و بخش خصوصی اراده دارند تا مشکل مسکن افراد محروم را برطرف کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سرعت اجرای پروژه‌های مسکن ملی طی ۶ ماه گذشته در استان رشد یافته است، گفت: شهرداری‌ها در نهضت ملی مسکن نقش مهمی دارند و باید هرچه سریع‌تر بافت‌های فرسوده را آباد کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این آیین با بیان اینکه تاکنون ۳۷۲ هکتار زمین ، برای ۲۲ هزار و ۱۹۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شد، گفت: سهمیه مازندران از اجرای طرح نهضت ملی ساخت ۴ میلیون مسکن، ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است.

علی دیوسالار تهیه زمین در حوزه غرب استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به دلیل وجود اراضی درجه یک و دو کشاورزی مشکل دانست و افزود: مقرر شد با تهیه زمین حمایتی ۳۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق ساخته شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و نیز ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و اجرای طرح خودمالکی به اجرای این طرح در استان سرعت می‌بخشد.

به گفته دیوسالار در شهرستان ساری برای ساخت ۲۷ هزار واحد تاکنون ۱۱ هکتار زمین تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: طرح ۴۸۶ واحدی گله دون ساری با مشارکت تعاونی مسکن نکا چوب ساری در ۲۴ بلوک ساخته می‌شود.

فرماندار ساری نیز در این آیین اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 34 هزار و ۸۵۷ مترمربع و با چشم انداز ساخت ۴۸۶ الی ۶۰۰ واحد در سایت گله‌دون آغاز شد.

محمدعلی نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه ۶ عرصه در ۴ شهر کیاسر، فریم، هولار و فرح آباد به مساحت ۴۵۰ هزار و ۷۹ متر مربع در شهرستان ساری شناسایی شده است، گفت: در حوزه مسکن خودمالکی نیز تاکنون ۲۷۰ پروژه در قالب ۲ هزار و ۴۷۱ واحد، ۴۹ پروژه در داخل بافت فرسوده شامل ۴۶۳ واحد و ۲۲۱ پروژه در خارج از بافت فرسوده در قالب دو هزار و هشت واحد منجر به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل شده است.

پایان پیام/۸۶۰۱۸/ع

نظر شما