شناسهٔ خبر: 61231249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهاد اسلامی: آزادی قدس فقط با سلاح صورت می‌گیرد، نه سازش

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین گفت این جنبش سازش را گزینه‌ای برای آزادسازی نمی‌داند و پروژه آزادی قدس فقط با سلاح اجرایی می‌شود، نه سازش.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت از رویکرد سازشکارانه تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر رژیم موقت صهیونیستی انتقاد کرد.

خبرگزاری شمس نیوز به نقل از البطش گزارش داد، ساخت خانه ملی فلسطین باید بر اساس مفهوم تداوم درگیری با رژیم صهیونیستی باشد تا به آزادسازی این کشور منجر شود؛ لذا جهاد اسلامی آماده است که برای اتحاد، در احداث این خانه شریک باشد.

وی  با بیان اینکه جهاد اسلامی به صورت کامل مخالف پروژه سازش با رژیم صهیونیستی است، گفت: ما سازش را گزینه‌ای برای آزادسازی نمی‌دانیم. پروژه آزادی قدس فقط با سلاح اجرایی می‌شود؛ هر چند که جامعه بین‌الملل از پروژه ما ناراضی باشد.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان هم اخیرا اذعان کرد که همه کابینه‌های صهیونیستی مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند و در راستای از بین بردن احتمال این مسئله تلاش می‌کنند. تشکیلات خودگردان هماهنگی امنیتی با تل‌آویو دارد.

مردم و گروههای مقاومت فلسطین بارها به هماهنگیها و همکاریهای تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی اعتراض و آن را محکوم کرده‌اند. اخیرا نیز  پس از عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از شهر جنین در شمال کرانه باختری، شهروندان فلسطینی به مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله حمله کردند.

این حملات به نشانه اعتراض به همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و سکوت تشکیلات در برابر جنایات صهیونیستها صورت گرفت. در زمان حمله دو روزه رژیم صهیونیستی به شهر جنین، تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به صدور بیانیه‌های هشدارآمیز علیه رژیم صهیونیستی اکتفا کرده بود.

البطش با اشاره به اینکه این جنبش مخالف هر طرحی است که مبتنی بر تداوم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی باشد، تصریح کرد: اتحاد ملی واقعی را اخیرا در نبرد جنین دیدیم؛ همین مسئله باعث شد که اسرائیل نتواند به اهدافش دست یابد یا اختلافات داخلی خود را حل کند.

وی با تأکید بر اینکه سازش، مانعی بر سر راه اتحاد داخلی در فلسطین است، خاطر نشان کرد: مقاومت در کرانه باختری تشکیل شد تا در برابر زورگوییهای صهیونیستها و جنایاتی بایستد که دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود. جنگ با اسرائیل ادامه دارد و مقاومت هم تا آزادی کامل فلسطین، از ملت خود دفاع خواهد کرد».

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات هم چندی پیش، با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی به توافقات نشستهای العقبه و شرم الشیخ پایبند نبوده است، گفت: این توافقات دیگر هیچ فایده‌ای ندارد و دیگر توافقی در کار نیست.

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشستهاییی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و انجام عملیات علیه مردم فلسطین. صهیونیستها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیاتهای نظامی خود افزوده‌اند.

پایان پیام/.

نظر شما