شناسهٔ خبر: 61219354 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه به آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است/ «عفاف و حجاب» انتخاب همیشه ایرانیان بوده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که موضوع عفاف و حجاب انتخاب همیشه جامعه عفیف ایرانی بوده است، گفت: تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه ایرانی به هویت و آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز در هشتمین همایش ملی «چادرهای آسمانی» که به مناسبت «روز عفاف و حجاب» در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: موضوع عفاف و حجاب تاریخی و انتخاب همیشه جامعه عفیف ایرانی بوده است. ما هرجای دنیا حاضر می‌شویم، با سری بلند و برافراشته از تمدن چندهزار ساله صحبت می‌کنیم و وقتی به ویژگی این تمدن چند هزار ساله اشاره می‌کنیم، زندگی عفیفانه و پوشش محجبانه بخش مهم آن است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: اگرچه اسلام عزیز مناسک مهمی را به مساله حجاب اضافه کرد، اما میراث تاریخی ایران نشان تاریخی بودن و اصیل بودن انتخاب حجاب برای ایرانیان و بخصوص بانوان است. در زیر چتر اسلام جایگاه زن نقشی موثر به خود گرفت و زنان در پرتو اسلام پذیرا و ایفاگر نقش اجتماعی شدند، در مقابل این تمدن، تمدن غرب وجود دارد که در ذات خود برهنگی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقتی غرب وارد تمدن اسلامی شد، در اولین ایستگاه موضوع عفاف و حجاب را مورد حمله قرار داد که این حمله قدمت ۲۰۰ ساله دارد و هنوز هم ادامه دارد. در نخستین کتب نویسندگان غرب چند مورد را عامل عقب‌ماندگی ایران می‌دانند که در صدر آن مساله حجاب است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در همین ۲۰۰ سال در اوج همه تهاجم مغرب‌زمین و افسران این تهاجم، زنان همیشه در میدان برای مقابله با این مساله بوده اند، در مشروطه زنان عفیفه ما با حفظ تمامی موازین شرعی در صف نخست اعتراضات بودند و به همین دلیل، غرب در دوره پهلوی نخستین مساله‌ای که به آن هجوم آورد، مساله حجاب بود.

وی در ادامه گفت: در دوران انقلاب اسلامی آنچه می‌بینیم در صدر بودن زنان عفیف در پاسداری استقلال سیاسی، فرهنگی و اسقلال اقتصادی ما بوده است. امروز جنگ ترکیبی تمام‌عیار دنبال شکاف در جامعه است در حالی که مردم ما اصیل در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف هستند. عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل خواهد پاشید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: گام اول تهاجم غرب برهنگی است. تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه ایرانی به هویت و آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است. امروز تمامی رسانه‌های جهان عظمت زنان عفیف ما را سانسور می‌کنند تا به اسطوره تبدیل نشوند و ما موظف هستیم با آگاهی از نقاط قوت و ضعف از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در میان جامعه موفق شود و برای این مساله باید با برنامه و شناخت همان‌طور که رهبری تاکید کرد پیش برویم.

وی در پایان تصریح کرد: ما با هرگونه انشقاق در جامعه مخالفیم، در مقابل عده‌ای که ممکن است ناآگاهانه دچار مشکل شوند و عده اندکی که قصد ایجاد انشقاق دارند، با تمامی توان انقلابی از ارزش‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

نظر شما