شناسهٔ خبر: 61212862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نسل جدید مقاومت، کابوس رژیم صهیونیستی

تجهیز مبارزان و افزایش قدرت و توان گروه‌های مقاومت فلسطینی جنین و نابلس واقع در کرانه باختری و ناتوانی صهیونیست‌ها در مهار و کنترل آن‌ها جبهه جدیدی را در برابر ماشین جنگی و متجاوز آن‌ها گشوده است.

صاحب‌خبر -

نسل جدید مقاومت بلای جان رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین و مقاومت تماشایی و مثال‌زدنی مبارزان مقاومت فلسطین در طول دو روز از این حمله تجاوزکارانه ضمن اینکه برای تمامی گروه‌های مقاومت فلسطینی و منطقه‌ای الهام بخش بود پرده از این ایده برداشت که کرانه باختری هم همانند نوار غزه در حال مجهز شدن به گردانی مقاومتی است تا در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های دشمن غاصب صهیونیست مقاومت و ایستادگی کند.

در حقیقت می‌توان از نبرد اخیر گروه‌های مقاومت جنین با ارتش رژیم صهیونیستی در این شهر به نقطه آغازی برای تولد و شکل‌گیری گردان جنین اشاره کرد. گردانی که قبل از حمله نظامیان این رژیم اشغالگر به جنین شکل گرفته و در حال فعالیت بود و حالا پس از مقاومت و دفع حمله نظامی دشمن صهیونیستی با جدیت و انگیزه بیشتری در مسیر گسترش در تمامی شهر‌های کرانه باختری قدم برمی‌دارد.

موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد حمایت و پشتیبانی مردم کرانه باختری و شهر جنین از نبرد دو روزه با ارتش رژیم صهیونیستی است. ضمن اینکه اتحاد مردمی و هماهنگی مبارزان و گروه‌های مقاومتی فلسطین در جریان این درگیری نظامی در کنار حضور نسل جوان فلسطینی نویدبخش روی کارآمدن نسل جدیدی از مبارزان مقاومت فلسطینی است که بیش از پیش و پرقدرت‌تر از گذشته در میدان نبرد و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی حاضر می‌شوند تا مانع از اشغال دیگر سرزمین‌های فلسطینی شوند.

نکته قابل توجه و تعیین کننده دیگر در درس گرفتن و عبرت آموزی از نبرد گروه‌های مقاومت جنین در برابر ارتش صهیونیستی تبدیل شدن این نبرد و مقاومت به الگویی امیدوارکننده و امیدبخش نه تنها برای دیگر شهر‌های کرانه باختری که برای تمامی شهر‌های سرزمین فلسطین اشغالی است. ضمن اینکه نتایج حاصل از مقاومت و ایستادگی در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در عین اینکه مبارزان فلسطینی را از زیر فشار تهدیدات و حملات تل آویو خارج می‌کند موجب تغییر مثبت صحنه نبرد به سود گروه‌های مقاومت فعال در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد شد.

از طرف دیگر با توجه به اینکه از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی تا امروز صهیونیست‌ها برای یک لحظه هم از تجاوز، قتل و غارت مردم و ملت فلسطین غافل نشدند وجود گروه‌های قدرتمند و مسلح مقاومت فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی بسیار لازم و ضروری است. زیرا کمترین دست‌آورد حضور چنین گروه‌های مبارزی محافظت از مردم فلسطین در برابر ماشین قتل و کشتار دشمن صهیونیست است. چراکه اگر نبودند گروه‌های مقاومت تا امروز دشمن صهیونیستی تمامی سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده و آن‌ها را به صورت کامل از سرزمین‌های پدری خود بیرون کرده بود.

با توجه به تمامی موارد و موضوعات ذکر شده باید به موفقیت آمیز بودن الگوی نبرد جنین و اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی به این شهر اولین و آخرین عملیات نظامی آن‌ها علیه مردم فلسطینی نخواهد بود اشاره کرد و یادآور شد ماشین تجاوزگری این رژیم اشغالگر و نامشروع می‌تواند حمله و تجاوز نظامی دیگری این بار به شهر نابلس هم داشته باشد. زیرا نابلس هم همانند جنین در کرانه باختری محل ظهور و بروز جوانان مبارز جدید و تازه نفسی است که می‌توانند آینده مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را تنظمین کرده و بیمه کنند.

در پایان باید گفت با توجه به خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و عداوت و دشمنی آن با مردم و ملت مظلوم و رنج کشیده فلسطین احتمال فراوانی در حمله آن به شهر نابلس وجود دارد که البته مقاومت با تجربه و درس‌هایی که از نرد‌های گذشته و نبرد جنین گرفته خود را برای چنین روزی آماده کرده است تا بار دیگر درسی سخت و دردآور به غاصبان صهیونیست بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما