شناسهٔ خبر: 61211880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

موافقت اردوغان با ارجاع درخواست عضویت سوئد در ناتو به پارلمان ترکیه

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل ناتو از موافقت رئیس جمهوری ترکیه با ارجاع درخواست عضویت سوئد در این پیمان نظامی به پارلمان کشورش و تلاش برای تصویب آن خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه امروز (دوشنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه با ارجاع درخواست سوئد برای پیوستن به این پیمان نظامی به پارلمان کشورش موافقت کرده است.

استولتنبرگ این پیام توییتری را پس از میزبانی نشست سه جانبه خود با رئیس جمهوری ترکیه و «اولف کریسترسون»، نخست وزیر سوئد برای گفت و گو در مورد فرآیند پیوستن این کشور به ناتو در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی پیش از نشست سران کشورهای عضو پیمان که قرار است فردا (سه شنبه) در این شهر برگزار شود، منتشر کرد.

دبیرکل ناتو در پیام خود در این باره آورده است: ما در مورد پیوستن سوئد به ناتو به توافق رسیدیم و پرزیدنت اردوغان با ارجاع پروتکل الحاق سوئد به مجلس ملت کبیر (پارلمان ترکیه) در سریع ترین زمان ممکن و همکاری نزدیک با مجلس برای اطمینان از تصویب آن موافقت کرد.

استولتنبرگ ضمن تاکید بر این که تکمیل تلاش سوئد برای عضویت یک گام تاریخی است که باعث قدرت و امنیت بیشتر همه اعضا و هم پیمانان ناتو می شود، خاطر نشان ساخت که همکاری این کشور با ترکیه در مبارزه با تروریسم حتی پس از پیوستن به پیمان نیز ادامه خواهد داشت.

دبیرکل ناتو با بیان این که آنکارا و استکهلم در دیدار امروز وی با اردوغان و کریسترسون زمینه مشترکی پیدا کردند که بر اساس آن پیش خواهد رفت، اعلام کرد که سوئد همچنین متعهد شده تا از ترکیه در تمام گام های خود برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا پشتیبانی کند.

نظر شما