شناسهٔ خبر: 61207562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امامان جمعه خراسان رضوی در انتخابات مجلس کاندیدا نخواهند شد

هیچ یک از امامان جمعه استان خراسان رضوی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی تنها یک نفر از امامان جمعه خراسان رضوی در انتخابات مجلس کاندیدا نخواهند شدامامان جمعه درخواست استعفا برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشته که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با استعفای وی موافقت نکرده است، بنابر این در استان هیچ کاندیدای مجلسی از بین امامان جمعه نخواهیم داشت.

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی که در بردسکن سخن می گفت، تعداد پایگاه‌ های نماز جمعه خراسان رضوی را ۵۳ پایگاه اعلام کرد و افزود: دو شهر اسحاق آباد و هلالی به خاطر جابجایی ائمه جمعه، امام جمعه موقت دارند و تا یک ماه آینده امامان جمعه این دو شهر نیز معرفی خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت: هر چند ۱۰ درخواست راه اندازی پایگاه نماز جمعه در سطح استان وجود دارد ولی یکی از شرایط برپایی نماز جمعه داشتن ۱۰ هزار نفر جمعیت است که تنها شهر قاسم آباد این شرایط را دارد که پس از فراهم آوردن زیرساخت های لازم اولین امام جمعه این شهر تا ظرف دو ماه آینده معرفی خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: درخواست اقامه نماز جمعه در شهر انابد نیز دریافت شده است اما جمعیت این شهر کمتر از ۱۰ هزار نفر است و از این نظر شرایط راه‌ اندازی پایگاه نماز جمعه در شهر انابد وجود ندارد.

نظر شما