شناسهٔ خبر: 61196855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور متنفذین محلات

همایش جامع امنیت محله محور در سردشت برگزار شد

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت:برقراری امنیت اجتماعی یکی از مقوله‌های مهم ومورد نیازجامعه است و باید به صورت محله محور محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،  سردار رحیم جهانبخش همایش جامع امنیت محله محور که با حضور متنفذین محلات سردشت برگزار شداظهارکرد: در بحث امنیت ملی و داخلی به مدد تلاش و جانفشانی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هیچ مشکلی جامعه ما را تهدید نمی‌کند و ما قادریم دشمنان را در خارج از مرزهای خود کنترل کنیم.

وی ادامه داد: مساله مهمی که دشمن روی آن مانور می‌دهد امنیت اجتماعی است که این مساله باید محله محور شود و متولیان امر برای هر محله با توجه به شرایط و ظرفیتهای آن، نسخه ویژه ای طراحی کنند.

 

سردار جهانبخش بابیان اینکه امنیت اجتماعی  محله،  دغدغه مردم و از برنامه وهدف اصلی فرماندهی انتظامی است، تاکید کرد: دیگر زیبنده شهرهای ما نیست که شهروندان بویژه زنان و دختران و خانواده‌ها  برای رفتن به پارک یا محل کار خود در طول شبانه روز دلهره و نگرانی داشته باشند.

وی گفت: فرماندهی انتظامی درطرح پاک کردن محلات از اراذل و معتادان  وبرخی مراکز بزه و تخلف ،با همکاری جوامع محلی شناسایی و ضمن پاکسازی محلات این افراد  را هدایت خواهد کرد.

 

به گفته سردار جهانبخش، تمامی کلانتری‌های داخل شهرها باید با همکاری معتمدین برای ارتقای امنیت اجتماعی محله محل خدمت خود، افراد بزهکار را شناسایی کنند تا این افراد نتوانند برای سایر شهروندان مشکلی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: این طرح نیروی انتظامی تنها با همکاری مردم می‌تواند نتیجه بخش باشد چون هر طرح و برنامه‌ای که مردم پشتیبان و حامی آن نباشند به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای ناامن جلوه دادن مناطق مرزی کشورمان و استان افزود: با درایت نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی تمامی نقشه‌های دشمن خنثی شده و بی نتیجه مانده است.

 

سردار جهانبخش یادآور شد: اکنون سردشت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و امکان تردد مسافران از مرز کیله نیز در سایه امنیت مطلوب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: به برکت امنیت موجود در آذربایجان‌غربی هم اکنون در این استان ۶ مرز رسمی وجود دارد و سالانه حجم گسترده‌ای از صادرات به ارزش میلیون‌ها دلار از این مرزها از جمله مرز تمرچین پیرانشهر و مرز کیله سردشت انجام می‌شود.

 

 

سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت در این همایش گفت: سردشت سندی زنده در مظلومیت مردم این شهر در طول هشت سال دفاع مقدس و شهری است که باوجود  تمام مشکلات دوران جنگ و حملات شیمیایی رژیم بعث، مردم آن حامی انقلاب و آرمان‌های آن هستند.

 

باباخان اسکندری اظهار کرد: شاید در سطح کشور نمونه‌هایی از ایثار و از خودگذشگی که مردم سردشت داشتند، کم نظیر باشد بطوریکه در این شهر خانواده‌های هستند که ۱۱ عضو خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

 

سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی سردشت نیز گفت:  درسالجاری در سایه همکاری مردم با نیروی انتظامی تنها در بخش قاچاق کالا ۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف شد و این مقدار در مقایسه با سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

نظر شما