شناسهٔ خبر: 61193203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشن ۵ کیلومتری غدیر در دزفول

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول: جشن بزرگ غدیر به طول ۵ کیلومتر با برپایی ۷۰ موکب پذیرایی در این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفرنمازی به برگزاری جشن ۵ کیلومتری غدیر با برپایی ۷۰ موکب پذیرایی در طول مسیر جشن برای پذیرایی از شهروندان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال این جشن بزرگ با مشارکت ۲۰۰ مسجد، حسینیه، هیئت مذهبی و تشکل مردمی به صورت با شکوه و حماسه آفرین اجرا شد.برگزاری جشن ۵ کیلومتری غدیر در دزفول

وی تعیین مسیر ۵ کیلومتری از میدان مقاومت تا میدان رودبند و استقرار مواکب در این مسیر را اقدام فرهنگی بی‌بدیلی دانست و افزود: این حرکت بزرگ فرهنگی اجتماعی باید تداوم یابد و تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفرنمازی ادامه داد: صد‌ها جشن مردمی کوچک و بزرگ نیز در شهر دزفول در فاصله میان  عید قربان تا غدیر با مشارکت همه ظرفیت‌های فرهنگی دزفول برگزار شد که این تجربه ارزشمند باید در سایر رویداد‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول مردمی بودن را ویژگی بارز جشن‌های غدیر امسال عنوان و اضافه کرد: بیش از ۱۶۰ هزار پرس غذا با کمک شهروندان و خیران این شهرستان به مناسبت دهه امامت و ولایت در پخت و توزیع شد.

وی می‌گوید: مدیریت شهری دزفول وظیفه خود می‌داند ضمن قدردانی از همه مساجد، هیات‌های مذهبی و همچنین گروه‌های مردمی و اجتماعی فعال در برگزاری عید بزرگ غدیر و قربان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دهه ولایت، برنامه ریزی لازم را برای انسجام بیشتر برای اجرای حماسه‌ای ماندگارتر را در دستور کار قرار دهد.

امسال برای نخستین سال جشن غدیر به طول ۵ کیلومتر با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی دزفول از میدان مقاومت تا میدان رودبند دزفول برگزار و با استقبال شهروندان دزفول مواجه شد.

نظر شما