شناسهٔ خبر: 61183359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار زرد دریایی ویژه آب ها و سواحل شمالی کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش سرعت وزش باد و متلاطم شدن دریای خزر از ۱۹ تا ۲۲ تیرماه، برای آب‌ها و سواحل شمالی هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، از اواخر وقت دوشنبه ۱۹ تا ظهر پنج‌شنبه ۲۲ تیر، افزایش سرعت وزش باد در دریای خزرهشدار زرد دریایی ویژه آب ها و سواحل شمالی کشور و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان، مازندران و گلستان، افزایش ارتفاع امواج (در سواحل تا یک و نیم متر و در فراسواحل تا دو متر) را در پی خواهد داشت.

بر این اساس غرق شدن شناگران و غواصان، بروز اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک، صیادی و مسافربری، ایراد آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و به طور کلی ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی در سواحل و فرا سواحل محتمل است.

لحاظ نمودن محدودیت در شنا، غواصی، فعالیت های تفریحی، تردد شناورهای سبک و صیادی و اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و همچنین اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی در فعالیت های دریایی فراساحلی از توصیه های مهم به هموطنان است.  

نظر شما