شناسهٔ خبر: 61169676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام حماس: اجازه حمله به کرانه باختری و قدس را به دشمن نمی‌دهیم

تهران- ایرنا- «مشیر المصری» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب گفت که اجازه نخواهیم داد کرانه باختری و قدس مورد حمله دشمن قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، «مشیر المصری» در سخنانی در همایش شانزدهمین سالگرد تاسیس جنبش احرار فلسطین با اشاره به شرایطی که این گروه فلسطینی تاسیس شد، افزود که هدف از تاسیس این گروه تاکید بر گزینه مقاومت مسلحانه و رد سازش و شکست در برابر رژیم اشغالگر و تاکید بر حمایت از حقوق ملت فلسطین در سراسر اراضی فلسطینی است.

این مقام ارشد جنبش حماس همچنین به شهدایی که جنبش احرار برای حفظ ارزش‌های فلسطینیان تقدیم کرده، پرداخت و گفت: جنبش احرار در کنار بقیه جناح‌های مقاومت ایستاد تا در برابر اشغالگری مقاومت و از حقوق فلسطینیان حمایت کند.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد که کرانه باختری و قدس به تنهایی مورد حمله دشمن قرار گیرند؛ زیرا سرزمین ما برای صهیونیست‌ها حرام است.

المصری در پایان گفت: پیام ما به اشغالگران این است که مقاومت آماده است و اجازه نخواهیم داد خاک و مقدسات ما زیر پا گذاشته شود و تا زمانی که ملت ما امنیت نداشته باشند، دشمن هم رنگ امنیت را نخواهد دید.

نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا مورد حمله و بمباران قرار دادند که در اثر آن ۱۳ فلسطینی شهید و ۱۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شده و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

بامداد روز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی مجبور شد از اردوگاه جنین عقب نشینی کند.

نظر شما