شناسهٔ خبر: 61161634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

دستور رئیس جمهور بر رفع هر چه سریعتر مشکلات مسکن

رئیس جمهور بر پیگیری و رفع مشکلات مسکن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله رئیسی امروز در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت برخط بادستور رئیس جمهور بر رفع هر چه سریعتر مشکلات مسکن استان‌ها برگزارشد گفت : مشکلات حوزه مسکن و اجاره بها هرچه سریع‌تر باید پیگیری و رفع شود.

وی افزود : بیشترین سهم خانواده از هزینه مربوط به مسکن است که هرچه از این هزینه کاسته شود خانواده‌ها آرامش بیشتری دارند. 

رئیس جمهور گفت:  بنگاه‌های معاملاتی و اتحادیه‌های وزارت مسکن و شهرسازی موظفند تا نسبت به کاهش اجاره بها و قیمت مسکن اقدامات را انجام دهند.

آقای رئیسی افزود : ساماندهی به کاربنگاه‌های معاملات و حرکت کردن بنگاه‌ها در مدار قانون، نظارت بیشتر اتحادیه‌ها بر بنگاه‌های معاملات املاک و پیگیری استانداران در این حوزه باید به جد انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در  این جلسه گفت: راه و شهرسازی موظف است تا یک ماه آینده، آمار بنگاه‌های املاک استان را احصاء و  بازرسی‌های لازم را انجام  دهد و نتیجه گزارش را در شورای بعدی مسکن استان اعلام کند.

عباس‌زاده، معاون هماهنگی  امور عمرانی استاندار  نیز در این جلسه گفت: به منظور کاهش هزینه‌های اجاره بها دولت سامانه‌ای را طراحی کرده که در آن موجر و مستاجر می‌توانند طبق توافقی که با یکدیگر دارند به این سامانه مراجعه و قرارداد قانونی اجاره بها را بین یکدیگر تنظیم و کد رهگیری دریافت کنند.

وی گفت: با مراجعه به این سامانه دیگر نیازی به مراجعه به املاکی‌ها و دادن حق کمیسیون نیست.

در خراسان جنوبی ۱۰۳ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که پس از پایش انجام شده ۳۳ هزار نفر واجد شرایط واگذاری زمین در استان تشخیص داده شدند؛ برای تمامی افراد واجد شرایط زمین تامین شده است و تاکنون ۵۱۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است

نظر شما