شناسهٔ خبر: 61161443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو شورای مرکزی مؤتلفه: اهانت سوئد به قرآن نشان عدم احترام به آزادی بیان و حقوق بشر است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر عظیم‌الشان اسلام برای نخستین بار نیست در غرب رخ می‌دهد؛ دشمن در مقابل قدرت دین اسلام شکست خورده و اهانت سوئد به قرآن نشان عدم احترام به آزادی بیان و حقوق بشر است.

صاحب‌خبر -

احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه با اقدام موهن سوئد به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: صدور مجوز برای قرآن سوزی، نمونه بارز توحش و خشونت‌گرایی دولت و پلیس سوئد است لذا صرف ابراز تاسف از سوی این دولت کافی نیست و باید امثال این کشورها تضمینی بدهند که دیگر شاهد این گونه اقدامات هتاکانه نباشیم. 

وی با محکومیت این عمل قبیح، گفت: قرآن؛ کتاب انسان ساز و طرفدار انسانیت، آزادی و حقوق جامعه بشری است اما کشورهایی که اهانت به قرآن می کنند در حقیقت بویی از انسانیت و شرافت نبرده اند و فقط بدنبال کتمان و تکذیب این حقیقت مسلم آسمانی و جلوگیری از پیوستن سایر انسان ها به دین مبین اسلام هستند. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان ضمن برائت از دشمنان اسلام، افزود: توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان اسلام برای نخستین بار نیست که در غرب رخ می دهد و چون دشمن در مقابل قدرت دین اسلام شکست خورده است لذا برای رسیدن به اهداف نامشروع خود، با توجیه آزادی بیان و دموکراسی عمل، دست به دسیسه و توهین می زند اما دشمنان اسلام بدانند که اهانت به مقدسات مسلمانان نه تنها چیزی از حقانیت آنها کم نمی کند بلکه راستی و درستی این دین را خیلی روشن تر از قبل، برای همگان بر ملا می کند. 

مقدم عنوان کرد: از این اقدام غرب نه تنها مسلمانان بلکه همه پیروان دیگر ادیان الهی نیز خشمگین شده اند بنابراین غرب نیرنگ باز، همواره سیاست ضد مسلمانی و دین ستیزی خود را حفظ کرده است و هر روز چهره‌ای جدید از این دشمنی دیرینه خود را نمودار می کند.

وی تصریح کرد: این اقدام ناپسند سوئد خارج از اخلاق و خلاف قوانین بین المللی است و همچنین تهدیدی برای سیاست امنیتی آنها است لذا دولت سوئد عاقلانه تر تصمیم بگیرد و رفتار کند و اینکه سوئد قرآن‌سوزی را آزادی عقیده می‌داند و مواضع نخست ‌وزیرش مبنی بر اینکه " تصمیم پلیس قانونی اما نامناسب بود" بسیار غیرعاقلانه و بدور از احترام به حقوق بشر و مقدسات سایر کشورها است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این اهانت ها خصمانه وهجمه به مقدسات اسلام و مسلمانان است، گفت: اینکه کشور و دولت سوئد هرچند وقت یکبار به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان رسما با حمایت پلیس این کشور اجازه توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی می دهد، اصلا هیچ توجیهی ندارد و صدور اینگونه مجوزها از طرف دولت سوئد بیانگر آن است که عامل اصلی این جنایت خود دولتمردان سوئد هستند.

وی با اشاره به اینکه این هتاکی ها و جسارتها مهر تاییدی بر حقانیت اسلام و مسلمانان است، ادامه داد: اقدام وهن آمیز و حمایت نخست وزیر و پلیس سوئد از قرآن سوزی همانند اهانت سلمان رشدی، شارلی ابدو، رئیس جمهور فرانسه، یورش وحشیانۀ صهیونیست‌ها به مساجد و اهانت به قرآن نشان از حماقت و درماندگی دشمنان اسلام دارد. 

مقدم مطرح کرد: توهین به مقدسات دو میلیارد مسلمان به بهانه آزادی بیان نشانه استیصال و ناتوانی غرب در مقابله با اسلام و در جهت به حاشیه بردن پیشرفت های کشورهای اسلامی و همچنین هراس از گسترش اسلام در میان جوامع مختلف دارد لذا این هتاکان سعی دارند با این اقدامات سخیف از محبوبیت و جاذبه دین مبین اسلام در بین بشریت بکاهند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف سازمان کنفرانس اسلامی آن است که برای هتاکی و حمله گستاخانه به کتاب مقدس کلام الله مجید، آن هم در ایام موسم حج ابراهیمی و در مقدس ترین روز، سریعا جلسه فوق العاده ای تشکیل دهد و تمامی کشورهای عضو این سازمان یک تصمیم قاطع و بازدارنده بگیرند تا هر از گاهی شاهد این اقدام ضد اسلامی نباشیم. 

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با تاکید بر تذکر جدی و قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان به سوئد، خاطر نشان کرد: دولت سوئد قبلا نیز به مقدسات مسلمانان توهین کرده است لذا باید بطور رسمی از همه مسلمانان جهان عذرخواهی کند و تضمین دهد که دیگر شاهد اینگونه رفتارهای غیر اخلاقی آنها نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما