شناسهٔ خبر: 61160748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون شهردار تهران:

هوشمندسازی شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی ناوگان انجام شود

شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به ریاست معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان تاکسیرانی، ناظر شورای اسلامی شهر تهران در این سازمان و مشاور حقوقی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای بررسی عملکرد مالی سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در جلسه شورای مذکور، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان تاکسیرانی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ضمن قرائت گزارش صورت‌های مالی،‌ عملکرد مالی و جریان‌های نقدی این شرکت را در سال مالی ۱۴۰۱ «منصفانه (مطلوب)» ارزیابی کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست با اعلام این که سبک و سیاق حسابرسی در مجموعه مدیریت شهری تغییر کرده است و با سخت‌گیری بیشتری انجام می‌شود، گفت: همه سازمان‌ها و شرکت‌ها باید امور مالی خود را با این نگاه جدید همسو کنند و پیش از آن که موسسات حسابرسی و شورای شهر به مباحث ورود کنند، خود سازمان‌ها و شرکت‌ها موضوعات مربوط به حسابرسی را با دقت و شفافیت، به‌روز و آماده کنند تا هر لحظه که لازم شد، این موارد را به مراجع مربوطه ارائه کنند.

جلال بهرامی با تأکید بر اینکه مالیات، مبحث مهمی است که همواره باید در دستور کار سازمان‌ها و شرکت‌ها باشد و گزارش‌های لازم در این خصوص هر هفته به‌روز شود، از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خواست تا در مدت ۳ ماه، موضوع مالیات و حسابرسی مربوط به آن را آماده و ارائه کند.

وی با بیان این که هیأت عامل، هیأت مدیره و مدیرعامل باید مطابق اساسنامه سازمان و شرکت خود عمل کنند و نباید هیچ اقدامی خارج از مفاد اساسنامه انجام دهند، اظهار کرد: مصوبات هیأت‌مدیره‌ها باید براساس اساسنامه و در چارچوب قوانین بالادستی باشد و بخشنامه‌های ابلاغی نمی‌توانند مغایر اساسنامه، چیزی را تحمیل کنند. 

بهرامی با بیان این که دوگانگی‌ها و تعارض‌های موجود بین اساسنامه‌ها و بخشنامه‌ها باید رفع شود تا موضوعات به هیأت تخلفات اداری یا دستگاه قضایی کشیده نشود، تصریح کرد: برای هم‌افزایی بیشتر، لازم است طرح‌های حمل‌ونقلی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت بهره‌برداری مترو و سایر نهادهای مرتبط به منظور اجرای مدیریت حمل‌ونقل مسافر به‌ صورت یکپارچه و هماهنگ، امکان‌سنجی شود و در این میان، انتظار داریم هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی‌های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای هیأت عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف مطرح کردند و سپس، مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان و همچنین عملکرد هیأت عامل در سال گذشته و نیز برنامه‌های آتی سازمان ارائه کرد.

پس از ارائه گزارش عملکرد هیأت عامل سازمان تاکسیرانی، ابراهیم باقی، مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، برخی موضوعات حسابرسی و مالی و ضرورت اصلاح و به‌روزرسانی بعضی از فرآیندهای مالی سازمان تاکسیرانی را تبیین و آمادگی اداره‌کل مذکور را برای ارائه مشاوره و مساعدت در مورد موضوعات مطروحه اعلام کرد.

نظر شما