شناسهٔ خبر: 61156573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش دانشجو از «مهمونی ده کیلومتری»؛ بزرگترین جشن مردمی غدیر در تاریخ

شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم

نورافشانی بی‌‎سابقه در تهران و سراسر ایران حسن ختام بزرگترین جشن مردمی غدیر بود که شب ایران را به عشق ولایت روشن کرد. «مهمونی ۱۰ کیلومتری» بزرگترین جشن مردمی غدیر در تاریخ ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- سید رضا میرجعفری، چند هفته‌‎ای بود که حال و هوای شهر تهران و کل کشور متأثر از اخبار و تبلیغات شهری برای یک میهمانی بزرگ بود، هر جا و به هر بهانه‌‎ای حرف از کیلومتر‌ها میهمانی که قرار است به عشق مولایمان علی (ع) برگزار شود. مثل همیشه ناله دشمن هم شنیده می‌شد که مدام در حال تبلیغات منفی و شمردن پول مردم ایران برای هزینه در چنین جشنی بود تا به روز جمعه ۱۶ تیر ماه می‌‎رسیم.  


مقدمات یک خاطره سازی بزرگ 

حوالی ساعت ۱۶ بود که تصمیم گرفتم بدون ماشین و با وسیله عمومی به قلب محل برگزاری مهمونی ده کیلومتری بروم سوار متروی اکباتان شدم و از همانجا با جمعیت زیادی رو به رو شدم که در حال عزیمت به محل برگزاری جشن بودند در بلندگو‌های مترو رایگاه بودن هزینه استفاده از قطار شهری تا پایان جشن بزرگ غدیر را خبر دادند، ولی بسیاری از مردم طبق عادت همیشگی بلیط و کارت متروی خود را آماده کرده بودند.  

از متروی میدان انقلاب اسلامی که بالا آمدم صدای متنوعی از جشن و شادی شنیده می‌شد همه چیز آماده برای جشنی بزرگ و مردمی به نظر می‌رسید همه در کنار هم برای یک خاطره سازی بزرگ آنطور که از قبل مشخص شده بود  ۱۳۰۰ موکب مردمی آماده برای پذیرایی بودند. 


از مردم برای مردم به عشق مولا

خود مردم هم هرچه از شکلات و نذری داشتند آورده بودند وسط و تقریبا هر قدمی که بر می داشتیم فردی بود که پذیرایی کند این نوید یک جشن بزرگ مردمی با حضور همه مردم را می دهد که وقتی با آنها هم‌‎صحبت می‌شدم از اولین چیزی که دم می‌‎زنند وحدت مردم ایران و جهان اسلام به عشق امیرالمؤمنین (ع) است. 

«مهمونی ده کیلومتری» بزرگترین جشن مردمی غدیر تاریخ برگزار شد /شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم

نسلی که قرار است با عشق به ولایت بزرگ شود

توجه ویژه به کودکان و برای خوشگذرانی نسلی که قرار است با عشق به ولایت بزرگ شوند قابل توجه ترین نکته ماجرا بود از سرودها تا هزاران وسیله بازی برای آنها به خصوص در ایستگاه‌‎ها و خط ویژه بی آر تی مهم ترین اقدامات بود. تقریبا برنامه برای کودکان چشم گیر ترین تمهیدات جشن بزرگ مردمی مهمونی ده کیلومتری تهران بود.

«مهمونی ده کیلومتری» بزرگترین جشن مردمی غدیر تاریخ برگزار شد /شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم

 

همینطور که در حال گزارش گیری و مصاحبه مردمی برای مهمونی ده کیلومتری تهران بودم اخبار حکایت از برگزاری همین جشن در بسیاری از شهرهای ایران می داد و تصاویر گزارشی از سایر شهرها به دستمان می‌‎رسد. 

<div id="video-display-embed-code_2005589" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1085081/2005589?width=400&height=300"></script></div>

رئیس جمهور هم به جمعیت مهمونی ده کیلومتری تهران پیوست و هم‌‎دوش مردم در این جشن بزرگ شرکت کرد. با ورود رئیس جمهور خیل عظیم مردم به استقبال وی آمدند که برای مدتی عبور و مرور در محل حضور رئیس جمهور مختل شد.

«مهمونی ده کیلومتری» بزرگترین جشن مردمی غدیر تاریخ برگزار شد /شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم

حضور وزیر ارشاد و اقامه نماز جماعت 

از میدان امام حسین تا میدان آزادی مراسم‌‎های ویژه‌ای برای این رویداد بزرگ علاوه بر تمام موکب‌‎ها وجود داشت که بزرگترین آنها در میدان آزادی رقم خورد که حتی وزیر ارشاد را بلا فاصله بعد از سفر خارجه‌‎اش از بلاد روسیه به آنجا کشاند که با فرزندش و با حضور در مراسم در نماز جماعت مغرب و عشای آن حضور به هم رساند.

<div id="video-display-embed-code_2005599" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1085081/2005599?width=400&height=300"></script></div>
شب روشن ایران به عشق ولایت

شب ایران به عشق امام علی (ع) روشن شد و نورافشانی بی سابقه ای در تمام مسیر ده کیلومتری که بی اغراق می توان صفت بزرگترین جشن مردمی غدیر را به آن داد اجرا شد.

<div id="video-display-embed-code_2005602" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1085081/2005602?width=400&height=300"></script></div>

 

اما این پایان ماجرا نبود از گوشه و کنار صدای ناله دشمنان علی (ع) و آل وی و بهانه‌‎های همیشگی برخی به گوش می‌‎رسید که صدای جاروی عاشقانه پاکبان‌‎ها و نظافتگرهای زحمت کش شهرداری این‌بار نه مثل همیشه و روتین بلکه به عشق ولایت امیر المومنین به گوش رسید اینجا دیار علوی است و همه به عشق علی(ع) به دنیا می آیند، زندگی می‌‎کنند و می‌‎میرند و سرفراز به همه دنیا می‌‎گویند: خدا را شکر که مولایمان علی (ع) شد و در انتهای گزارش: یا علی. 

<div id="video-display-embed-code_2005667" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1085081/2005667?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما