شناسهٔ خبر: 61156357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در سه ماهه نخست امسال؛

۸۸ درصد آقایان ۱۲ درصد خانم‌ها در تصادفات جرحی مقصر بودند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تصادفات جرحی در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۸۸ درصد آقایان و تنها ۱۲ درصد از خانم‌ها مقصر بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز سرهنگ جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص رانندگی خانم‌ها و آقایان توضیح داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نحوه و رفتار رانندگی خانم‌ها و آقایان بدلیل تفاوت‌های ساختاری و فیزیولوژیکی که دارند با یکدیگر کاملا متفاوت است.

وی بیان داشت: بررسی آمار سه ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در تصادفات جرحی که در سه ماهه ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است ۸۸ درصد مربوط به آقایان و ۱۲ درصد متعلق به خانم‌ها بوده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یعنی در تصادفات جرحی در سه ماهه ۱۴۰۲، ۸۸ درصد آقایان و تنها ۱۲ درصد از خانم‌ها مقصر بوده اند.
سرهنگ جوانبخت افزود: خانم‌ها تخلفات حادثه ساز را کمتر تجربه می‌کنند و انتخاب آن‌ها معمولا احتیاط هست و معمولا خیلی رفتار‌های پر خطر و ریسک پذیر را انجام نمی‌دهند.

وی گفت: آقایان بخاطر اینکه به استقبال تخلفات حادثه ساز می‌روند در تصادفات جرحی شاهد ان هستیم که بیشتر مقصر هستند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: خانم‌ها محتاط‌تر هستند و اول گواهینامه می‌گیرند و بعد رانندگی می‌کنند.

نظر شما