شناسهٔ خبر: 61143935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار سیاسی ۱۵و۱۶ تیر؛ دو افتتاح همزمان با عید ولایت/مقصران بی‌حجابی

مژگان رساپور

«افتتاح کلان بیمارستان غدیر»،‌ «آزادراه تهران - شمال»، « نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱» و ... از موضوعات مهم خبری پنج شنبه و جمعه (پانزدهم و شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲) حوزه سیاست بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آن‌ها را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با عید ولایت و امامت دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود ۵ درصد جهت تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد. با شروع دولت مردمی سیزدهم و تاکیدات آیت‌الله رئیسی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسئولین و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور ضمن افتتاح کلان بیمارستان غدیر و ادای احترام به یادمان شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله بخش اطفال و اورژانس بازدید کرد.

در بخشی از این مراسم، سید ابراهیم رئیسی بهره‌برداری از بیمارستان غدیر را از جمله اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور دانست و با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ترویج ایمان و امید در جامعه گفت: امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد بلکه اقدام و عمل مجریان و همچنین تبیین این اقدامات است که منجر به امیدواری در جامعه می‌شود.

وی در ادامه توجه به مسئله بهداشت را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و با اشاره به طرح موفق و بسیار خوب پزشک خانواده که به جلوگیری از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی منجر می‌شود، از وزیر بهداشت خواست طی یک نشست رسانه‌ای راهبردها و اقدامات دولت در زمینه بهداشت به‌ویژه در نقاط کم برخوردارتر کشور را برای جامعه پزشکی و عموم مردم تبیین کند.

همچنین روز پنج شنبه، در آستانه عید سعید غدیر پروژه مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با افتتاح این قطعه ۱۵.۵ کیلومتری که عملیات احداث آن از سال ۹۶ آغاز و به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با همکاری پیمانکاران داخلی احداث شده، تردد از منطقه یک آزادراه از منتهی‌الیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۲۲ تهران تا پل زنگوله در مازندران، از طریق مسیر آزادراهی انجام‌پذیر است.

رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران احداث مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال،  ضمن برشمردن فواید و منافع این پروژه آزادراهی برای مردم، تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، مسئولان و دستگاه‌های مختلف، امنیت سفر و سلامت مسافران است که کار ارزشمند احداث این آزادراه تا حد زیادی این دغدغه را برطرف می‌کند.

در همین ارتباط سخنگوی دولت با انتشار توییت در حساب کاربری خود نوشت: بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال که با همت جوانان ایرانی تکمیل شد، نماد ‎خودباوری است. صرفه‌جویی در وقت و سوخت، کم شدن مسافت و ایمنی بیشتر مسیر از مزایای این طرح است که سال‌ها بر زمین مانده بود.

****

عضویت ایران در سازمان شانگهای از جمله موضوعات مطرح شده در نماز جمعه این هفته تهران بود که حجت الاسلام کاظم صدیقی در این باره گفت: این اتفاق نقطه عطفی بود در دولت سیزدهم و با روی کار آمدن یک سید خدا به دست آمد و در جنبه های مختلف دیپلماسی سیاسی و بین المللی و اقتصادی گشایش ایجاد کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه سه گروه هستند که به بی حجابی در جامعه دامن می زنند؛ توضیح داد: یک گروه مزد می گیرند که در میان آنها بهایی ها هستند و از خارج به آنها پول می دهند برای عادی کردن کشف ححاب. گروه دوم بچه های غافلند، که نمی دانند این مساله قانون کشور و موضوع صریح قرآن است و بیش از یک میلیارد به آن پایبند هستند. گروه سوم هم تابع باد هستند و یک نوع لجاجتی دارند و می خواهند خودی نشان دهند که برای آنها هم آموزش و پروش و دانشگاه و حوزه علمیه و غیره و شبکه های مجازی با همه امکانات باید کار کنند.

****

روز پنج شنبه،‌ پس از پایان نشست دوره ای شورای امنیت  برای بررسی پانزدهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ ، تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران "هیچ توجیه غیرنظامی معتبری" برای غنی‌سازی‌های سطح بالای خود ندارد.

فرانسه، انگلیس و آلمان در این بیانیه عنوان کردند که "ایران برای چهار سال تعهدات هسته‌ای خود ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را نقض کرده و برنامه هسته‌ای این کشور به سطح خطرناکی رسیده است".

این نشست درحالی برگزار شد که در ابتدای آن ، نماینده روسیه در شورای امنیت نسبت به حضور اوکراین در نشست اعتراض کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل هم دعوت نماینده اوکراین به نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ را نشان دهنده سوء استفاده از فرایند و جایگاه ریاست شورای امنیت که در خدمت اهداف سیاسی برخی از کشورها است، دانست.

انتهای پیام

نظر شما