شناسهٔ خبر: 61143528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر ولایت پذیری و تحکیم وحدت در مراسم جشن غدیر

به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم جشنی در محل سفارت کشورمان در اسلام آباد برگزار شد که در آن ایرانیان مقیم پاکستان با حضور پرشور خود، دهه امامت و ولایت را جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم جشنی در محل سفارت ج. ا. ایران در اسلام آباد برگزار شد که در آن ایرانیان مقیم پاکستان با حضور پرشور خود، دهه امامت و ولایت را جشن گرفتند.
در این مراسم که با حضور رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، دیپلمات‌های ایرانی و تعدادی از خانواده‌های ایرانیان مقیم پاکستان برگزار شد، حضار در خصوص واقعه عظیم غدیر خم، شناخت مقام و منزلت امیر مؤمنان امام علی (ع) و همچنین آموزه‌های این رویداد بزرگ به ویژه روحیه ولایت مداری سخنرانی کردند.

<div id="video-display-embed-code_9853602"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3906412/9853602?width=600&height=350"></script></div>


رضا امیری مقدم سفیر کشورمان در پاکستان ضمن تبریک این عید بزرگ به حضار و تمامی محبین اهل بیت عصمت و طهارت گفت: غدیر روزی است که رسالت پیامبر گرامی اسلام با اعلام ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام تکمیل شد؛ بدون شک نزول آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» بیانگر این است که دین بدون ولایت کامل نمی‌شود.
دکتر «امیری مقدم» همچنین مبنای پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط حضرت امام خمینی (ره) را ولایت امام علی علیه السلام و اهلبیت ایشان عنوان کرد و گفت: ولایت مداری یکی از عوامل بارز و موثر پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف و همچنین تقویت روز افزون جبهه مقاومت اسلامی در مقابل استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی بوده است.
سفیر کشورمان همچنین نسبت به همزمانی ایام خجسته حج و عید سعید غدیر با هتک حرمت به قرآن کریم و جریحه دار شدن احساسات ۲ میلیارد مسلمان به دلیل اهانت به مقدسات اسلامی در جوامع غربی، ابراز تأسف و اعلام کرد: یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی تنها راه مقابله با اینگونه اقدامات اهانت آمیز و توقف اسلام هراسی در غرب است.
سفیر کشورمان همچنین واکنش و همگرایی مردم پاکستان علیه اقدام موهن صورت گرفته در سوئد را ستودنی توصیف کرده و اقدام دولت این کشور جهت نام گذاری روز جمعه به عنوان «روز احترام قرآن» را مورد تمجید و ستایش قرار داد.
محکومیت جنایات اخیر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی بویژه شهر «جنین» و درماندگی مداوم رژیم صهیونیستی در مقابل با جبهه مقاومت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین ضرورت اتحاد اسلامی برای حل مسئله فلسطین بخش پایانی سخنان دکتر رضا امیری مقدم در این همایش بود.
مراسم جشن غدیر ایرانیان مقیم پاکستان همچنین با مدح خوانی، اجرای سرود ملی و برگزاری مسابقات مختلف همراه بود.
همچنین به مناسب عید سعید غدیر مراسمی با عنوان «همایش بررسی پیام غدیر به عنوان عالی‌ترین شاخص ارزش‌های اسلامی» با حضور شخصیت‌های مذهبی و اندیشمندان پاکستانی به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

نظر شما