شناسهٔ خبر: 61142021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر راه شهرسازی :

اهدای ۱۵هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در کشور

با اجرای قانون جوانی جمعیت از ۳ ماه گذشته تا کنون بیش از ۱۵هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در سراسر کشور به خانواده‌های دارای ۳ فرزند اهدا شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، وزیر‌ راه و شهرسازی امروز در در آیین اهدای هزار و ۲۱۰ قطعه زمین رایگاناهدای ۱۵هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در کشور به خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در خراسان رضوی  در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در خراسان رضوی تا پایان سال برای واگذاری  ۷ هزار قطعه زمین  به خانواده‌های بالای ۳ فرزند هدف گذاری شده است.
مهرداد بذرپاش افزود:برای موضوعی مقدس مانند طرح جوانی جمعیت، بدون تکلیف قانونی هم  باید از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم.
وی افزود: : موضوع تامین زمین مراحل پیچیده‌ای داردو  برای خدمات زیربنایی هر قطعه زمین ۲۰۰ میلیون تومان بودجه لازم است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در مراسم جشن واگذاری ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند گفت:پیری جمعیت یکی از تهدیدهای کشور است که رهبر مقام معظم رهبری به صورت مستمر  نسبت به آن هشدار داده اند.
وحید داعی افزود: امروز آغاز جریان بزرگ در خراسان رضوی است و با کمک مدیران امید داریم این فرایند را تا آخر سال با سرعت ادامه و افزایش دهیم.
 
احسان قاضی‌‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس  نیز در این مراسم از وزارت راه و شهرسازی  برای ورود به عرصه طرح جوانی جمعیت و اهدای تسهیلات قدردانی کرد.
 
وی ادامه داد: امروز خراسان رضوی در روز عید غدیر پیشتاز اجرای قانون جوانی جمعیت است و البته اهدای ۱۲۱۰ قطعه زمین آغازگر یک راه است و در بودجه بر تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری نیز تاکید شده است.
دولت موظف به افزایش امید و امیدواری در بین مردم است
 
مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور  نیز در این مراسم گفت: باید امید و امیدواری را بین مردم افزایش دهیم  و دولت باید در این مسیر پر قدرت و پرتوان پیش ببرود.
 
زینب اختری افزود: ستاد خانواده و جوانی جمعیت در وزارت کشور تشکیل شده  و در استان‌ها توسط استاندار و دبیران ستاد راهبری شده است که اتفاق‌های خوبی در کل استان‌ها در این دهه در حال انجام است.
 

نظر شما