شناسهٔ خبر: 61140381 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

فدراسیون والیبال باخت زشت به بلغارستان را زیبا کرد!+عکس

فدراسیون والیبال در شرایطی از دستان خالی تیم ملی مقابل بلغارستان سخن گفته که تیم رقیب هم چند بازیکن اصلی را در اختیار نداشت.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ باخت، باخت و باخت؛ این چکیده عملکرد تیم ملی والیبال ایران از ابتدای لیگ ملت های 2023 تا کنون است؛ برآیند حضور در سه هفته از مسابقات و ده بازی مختلف، 8 شکست و تنها 2 پیروزی بوده، گویی که بازیکنان ایران راه و رسم بردن را فراموش کرده اند و حتی در بازی هایی که در یک قدمی پیروزی هستند هم نهایتا آن را دو دستی تقدیم رقیب می کنند.

امروز هم همین سناریو دوباره تکرار شد و تیم ایران که مقابل بلغارستان به میدان رفته بود، در حالی که 2 بر 1 پیش بود نهایتا 3 بر 2 باخت. نکته عجیب اما واکنش فدراسیون والیبال به این موضوع بود.

بعد از عملکرد ضعیف شاگردان عطایی مقابل تیم بیست و هشتم دنیا، این فدراسیون از تیتری عجیب با این مضمون استفاده کرد:« کسب نخستین امتیاز در آناهایم با دستان خالی».

IMG_20230707_110406_379

این در شرایطی است که اگر چه تیم ملی والیبال ایران ستاره هایی همچون اسماعیل نژاد را در اختیار ندارد، اما در مقابل بلغارستان هم ستاره های خود از جمله نیکلوف و سوکولوف را نداشت و با وجود غیبت این دو بازیکن اثرگذار توانست مقابل ایران کام بک بزند.

در واقع فدراسیون ایران در شرایطی روی این موضوع مانور داده و فرافکنی می کند که در ترکیب پر مهره تیم ملی، ستاره های متعددی از جمله حسین خانزاده، سعادت، موسوی، اسفندیار، شریفی و... حضور دارند و بعید است با وجود چنین نفراتی، غیبت دو بازیکن یعنی اسماعیل نژاد و وادی تا این حد در روند نتایج تیم تاثیر بگذارد؛ کما اینکه در دو هفته گذشته هم با حضور این دو ستاره تیم ایران نتوانست نتایج خوبی کسب کند.

اگر چه غیبت سرمربی می تواند در روحیه تیم و بازیکنان تاثیر منفی بگذارد، اما به نظر می رسد کارشکنی آمریکا در صدور ویزای عطایی، اسفندیار، صالحی و برخی از اعضای تیم، به دستاویزی برای فرار رو به جلوی کادر فنی و فدراسیون تبدیل شده تا ضعف های جدی و اساسی تیم ایران در لیگ ملت ها را پشت آن پنهان کنند.

والیبال ایران در حال حاضر بازیکنان جوان و مستعدی دارد که هرکدام به تنهایی می توانند یک پدیده باشند اما فدراسیون و کادر فنی توانایی استفاده درست از این مهره ها را ندارند و به جای اعتراف و پذیرفتن ضعف ها، به دنبال توجیه و دلیل تراشی برای شکست های پیاپی و فراموش نشدنی ایران در این دوره هستند.

شکست هایی که در یک دهه اخیر در والیبال ایران بی سابقه بوده و تیم ملی در ضعیف ترین دوره های خود هم تا این اندازه روند نزولی نداشته اما در سه هفته حضور در لیگ ملت های 2023، نتایج ضعیفی کسب شد تا نا امیدی از آینده این رشته بر فضای آن سایه بیندازد و خیلی ها نگران ادامه این روند در آینده و افت شدید والیبال ایران باشند.

 

نظر شما