شناسهٔ خبر: 61132032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صیانت از مقدسات و جلوگیری از هتک قرآن مسئله اصلی مسلمانان است

کارشناس مسائل سیاسی درباره مقابله با اهانت به مقدسات اسلامی بیان کرد: باید در بین مسلمانان یک موضع مشترک ایجاد کنیم که مسئله صیانت از قرآن را مسئله اصلی خود بدانند و از بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع کاملاً پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -
صیانت از مقدسات و جلوگیری از هتک قرآن مسئله اصلی مسلمانان استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رادیو گفتگو در برنامه «بدون خط‌خوردگی» در خصوص اراده ملت‌های مسلمان برای مقابله با اهانت به قرآن با حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.
 
ترقی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش تاکنون جمهوری اسلامی ایران در جهت گفتگو با ادیان مختلف، برنامه‌های متعددی را داشته است، گفت: سران ادیان مختلف، بار‌ها دیدگاه‌های خود را در جهت صیانت از دیانت الهی و مقابله با دشمنان دین و مذهب در جهان مطرح کرده‌اند و یک موضع مشترک داشته‌اند.
 
وی از گام‌های مثبت مسئولان دیپلماسی کشور برای هم‌افزایی و ایجاد اشتراکات بیشتر با ادیان مختلف گفت و بیان کرد: در این زمینه با ادیان مسیحیت، ادیان یهودی، ادیان زرتشتی و دیگر ادیان الهی توانسته‌ایم ارتباط و تعاملات خوبی داشته باشیم، به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از سران مذهبی یهودی علیه اسرائیل و صهیونیسم موضع گرفته‌اند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه توجه به معنویت، توجه به دین‌داری و مذهب در جامعه به‌عنوان یکی از راه‌های رسیدن به آرامش گسترش‌یافته است، تأکید کرد: باید در راستای صیانت از کتب آسمانی باید یک هم‌فکری و هم‌اندیشی مناسبی داشته باشیم تا در میان ادیان مختلف، تبدیل به یک مسئله اصلی شود.
 
وی درباره مقابله با اهانت به مقدسات اسلامی تصریح کرد: باید در بین مسلمانان یک موضع مشترک ایجاد کنیم که مسئله صیانت از قرآن و جلوگیری از هتک آن را مانند مسئله فلسطین مسئله اصلی خود بدانند و از بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع کاملاً پرهیز کنند.
 
ترقی با یادآوری وجود نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سطح جهان گفت: وقتی همه مسلمانان اقدامات توهین‌آمیز بعضی از غربی‌ها علیه مقدسات اسلامی را محکوم کنند، قطعاً هیچ کشوری جرئت نخواهد کرد چنین هزینه‌ای را به نام دروغین آزادی بیان ایجاد کند.

نظر شما