شناسهٔ خبر: 61126228 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری مبلمان ایرانی

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: صادرات مبلمان از کشورمان سال گذشته حدود ۷۰ میلیون دلار بوده، که با حمایت دولت این میزان می تواند به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

صاحب‌خبر -

صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری مبلمان در سایه حمایت دولت

حسن احمدی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: صنعت مبلمان جزو بزرگترین صنایع در بخش اشتغال و گردش مالی در  صنایع کوچک و متوسط بعد از صنعت خودرو است.

وی در ادامه افزود:  ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به صنعت مبلمان است. این صنعت صرفا مبل نشیمن نیست، بلکه شامل مبل اداری، خواب، فروشگاهی، ساختمانی (کابینت و در و پنجره) و... است.  

احمدی درباره میزان صادرات مبلمان گفت: اگرچه در ۷ تا ۱۰ سال گذشته میزان صادرات مبلمان ایرانی منفی بوده، اما در سال‌های گذشته صادرات این صنعت به ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار هم رسیده است. در سه ماهه امسال میزان صادرات مبلمان به ۱۵ دلار رسیده، که پیش بینی میکنیم این میزان تا پایان سال به بیش از ۶۰ میلیون دلار  برسد.

وی با اشاره به اینکه صنعت مبلمان ایرانی علاوه بر تامین نیاز داخل قابلیت صادراتی را دارد، بیان کرد: بر اساس پایش و آمار اتحادیه صادرکنندگان مبلمان کشور‌های امارات، عمان، قطر،  آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان و...، حدود ۱۲ کشور با جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری، کشور‌های هدف ما هستند.  

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان بیان کرد: با توجه به نزدیکی دینی، فرهنگی و ذوق سلیقه مشتری در کشور‌های هدف با تولیدات ایرانی، با حمایت دولت می توانیم صادرات این صنعت را به بیش از  ۵۰۰ میلیون دلار در سال برسانیم. 

وی درباره مشکلات پیش روی صادرات مبلمان اظهار کرد: عدم ثبات ارز، بازگشت ارز صادراتی، تامین مواد اولیه و مشکلات پرسنلی و کارگری ازمشکلات پیش روی این صنعت است.  

 

<div id="video-display-embed-code_9848908"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3905381/9848908?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما