شناسهٔ خبر: 61123488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۰۰ غرفه در مسیر پیاده روی عید غدیر در قم برپا شد

کارگروه مواکب

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، از ابتدای مسیر پیاده‌روی تا مسجد مقدس جمکران با کمک دستگاه‌های مختلف همچون سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و همچنین اداره برق استان، برای بیش از 100 مجموعه مردمی غرفه بندی و برق رسانی انجام شده است. 

برخی از مواکب از شب عید غدیر در بلوار پیامبر اعظم(ص)  آماده پذیرایی از زائرین حرم بانوی کرامت و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران خواهند بود و تمام توان مجموعه‌ها برای روز جمعه و مراسم کاروان غدیر تا ظهور فعال خواهد شد.

کاروان غدیر تا ظهور با شعار «ایمان به غدیر و امید به ظهور» در عصر روز عید غدیر از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهد کرد.

20 نفر از مداحان و شاعران در طول مسیر حرکت کاروان به شعر خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت و همچنین گروهی از طبل زنان نیز همراه کاروان خواهند بود.

طلاب سادات در ابن کاروان فرازهایی از خطبه غدیر را قرائت خواهند کرد و گروه های سرود نوجوانان نیز در طول مسیر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

برنامه های پیش بینی شده در این کاروان با زبان های عربی، آذری، اردو و همچنین  گویش های مختلف خواهد بود و سادات و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران این کاروان را همراهی خواهند کرد و ورزشکاران نیز در این حرکت با لباس های رشته های ورزشی همراه کاروان خواهند بود.

در موکب ها نیز مسابقه های مختلفی برگزار شده و به نفرات برگزیده هدایایی اهدا می‌شود و در پایان این مراسم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا شرکت کنندگان در کاروان غدیر تا ظهور عهدنامه بیعت با امام زمان(ع) را قرائت خواهند کرد.

پایان پیام/78023

نظر شما