شناسهٔ خبر: 61116553 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

عوامل اثرگذار در رشد دوباره شاخص بورس و راه‌های بازگشت اعتماد + توصیه

کارشناس بازار سرمایه با اعلام عوامل اثرگذار در رشد دوباره شاخص بورس و راه‌های بازگشت اعتماد به سهامداران برای کسب بازدهی مناسب به سهامداران توصیه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش شمس با بررسی روند فعلی معاملات بازار سهام به ایرنا اعلام کرد: در بازارهای مالی امکان هر گونه نوسانی وجود دارد و فعالان بازار نباید چندان نگران وضعیت فعلی معاملات بورس باشند. از نظر بنیادی شرایط حاکم در بازار مانند دوران اوج بورس در سال ۹۹ نیست که اکنون انتظار ریزش شدید شاخص را داشت.

متغیرهای بنیادی هدایت کننده مسیر بازار به سمت صعود هستند. با توجه به چنین مسئله‌ای خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست و سهامداران نگران ریزش شدید شاخص بورس نباشند. پس از نوسانات شدیدی که بازار در ۲ سال گذشته تجربه کرد در وضعیت مناسبی قرار گرفته و در صورت ثبات متغیرهای بنیادی دیگر ریزش‌های شدید چند وقت گذشته که منجر به خروج معاملات بورس از مسیر اصلی و نیز زیان سهمگین سهامداران متصور نیست.

با ریزش شدید قیمت دلار در بازار پیش‌بینی‌ها با تغییر همراه خواهند شد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی شاهد تغییراتی در مسیر معاملات بازار سهام خواهیم بود. احتمال دارد با توافق در برجام و افت قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومان باعث ایجاد نوسانات شدید در بازار شود. در غیراین صورت بازار ادامه‌ دهنده مسیر فعلی خواهد بود. هیچ خطری تهدید کننده معاملات بورس نیست و نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری بسیار ارزان است.

با توجه به ارزندگی بازار سهام برای سرمایه‌گذاری نمی‌توان پیش‌بینی کرد بازار تا پایان سال نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری پیشتاز در کسب بازدهی است. همچنان بازار سرمایه از برخی موارد رنج می‌برد اما موضوع تهدیدکننده‌ای همانند ایجاد نوسانات شدید سال ۹۹ وجود ندارد.

عوامل اثرگذار در رشد دوباره شاخص بورس

رشد بازار سهام در گرو رشد عوامل بنیادی است. قیمت دلار به عنوان یکی از محرک‌های اصلی رشد بازار تلقی می‌شود که در وضعیت فعلی نرخ دلار در بازار به ثبات نسبی دست پیدا کرده است. در کنار قیمت دلار مسایلی مانند نرخ بهره و قیمت‌های جهانی تعیین کننده مسیر اصلی بازار هستند که اکنون بازارهای جهانی در رکود به سر می برند.

راه‌های بازگشت اعتماد به سهامداران

با ثبات در تصمیم گیری‌ها، متغیرها و عوامل بنیادی تعیین کننده مسیر، بازار به ثبات بیشتری دست پیدا می‌کند و اعتماد سهامداران برای سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد. برخی تصمیم‌گیری‌ها در مورد قیمت‌گذاری‌ها و عرضه خودرو در بورس ایجاد کننده نوسان در معاملات بازار خواهد شد.

به سهامداران توصیه می شود برای کسب بازدهی مناسب از بورس به سمت سرمایه‌گذاری در سهام بنیادی و سهام EPS محور پیش بروند و در صورت عدم اطلاعات کافی از سرمایه‌گذاری در بورس، سرمایه ها را به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد این بازار کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما