شناسهٔ خبر: 61106775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سه ماهه نخست سال جاری

کشف و ضبط بیش از ۲ تن مواد مخدر درآذربایجان غربی

در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر درآذربایجان غربی کشف و ضبط شده است.

صاحب‌خبر -

کشف و ضبط بیش از ۲ تن مواد مخدر درآذربایجان غربیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی،  با بیان اینکه استان آذربایجان غربی یکی از استان های ناامن برای قاچاقچیان است افزود: ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه و پنچ پایانه مرزی داریم و در مسیر ترانزیت شرق و غرب قرار گرفته‌ایم، بنابراین نه تنها باید از انتقال مواد مخدر به استان‌های دیگر جلوگیری کنیم بلکه می بایست در عرصه ملی و ‌بین المللی هم به مقابله با سوداگران مرگ بپردازیم.

آقای موحدی گفت:در بین کشورهای دنیا 80 درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به کشور ما است.

وی با تاکید بر اینکه عزم جدی برای مبارزه با معضل مواد مخدر و اعتیاد در کشور وجود دارد، ادامه داد: گواه روشن آن، تقدیم بیش از سه هزار و 800  شهید و ۱۱ هزار جانباز در این راه است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 2 و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در  استان کشف و ضبط شده است.

آقای موحدی با اشاره به توقیف اموال قاچاقچیان افزود:سال گذشته در حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان بیش از هزار میلیارد تومان اموال قاچاقچیان توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است.

وی  ادامه داد:در سه ماه اول سال جاری نیز بیش از 300 میلیارد تومان اموال قاچاقیان توقیف شده است.

موحدی همچنین در ادامه از دستگیری 35 قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و گفت:از این تعداد 5 نفر قاچاقچی در سطح کلان بودند.

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پنجم‌ اردیبهشت امسال و در قالب طرح نوروزی ۵۰۰ توزیع کننده خرد دستگیر و تحویل دادسرا شدند همچنین یک شیره کش خانه، چند پاتوق معتادان و اماکن آنها پلمب شد.

آقای موحدی افزود: تا ۱۵ اسفند سال گذشته یک کمپ با ظرفیت ۱۳۰ نفرفعال بود و از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۱ کمپ دیگر راه اندازی کردیم .

وی افزود: مرکز جدید امید ارومیه با ۵۰۰‌ نفر ظرفیت راه اندازی شده و فاز دوم هم با ظرفیت یک هزار نفر برای نگهداری، درمان، اشتغال و حرفه آموزی معتادان تا پایان تیر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

‌موحدی ادامه داد: در مرکز جدید ماده ۱۶ در راستای مهارت آموزی به صورت آکادمیک توسط مربیان، هشت کارگاه راه اندازی و در حرفه های مختلف، آموزش ارائه می‌شود که در این خصوص با کارآفرینان رایزنی کرده و در سه مورد به توافق رسیده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ اظهار کرد: رویکرد ما در مراکز ماده ۱۶ علاوه بر درمان، توانمندسازی در حین درمان و صیانت های بعد از درمان است.

 

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر افزود:حوزه فرهنگی و پیشگیری براساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر محوری ترین برنامه شورا در سال‌جاری است.

 موحدی ادامه داد:در سال گذشته ۱۳ تفاهم‌نامه با سازمان‌های متولی فرهنگ صورت گرفته و سعی می‌شود در حوزه فرهنگی و پیشگیری از ظرفیت ‌مشارکت خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ با بیان اینکه یکی از موفق ترین برنامه ها در حوزه پیشگیری اجرای طرح یاریگران زندگی درمدارس  بود افزود:این طرح در آذربایجان غربی در 2 هزار و 664 مدرسه اجرا می شود.

دبیر شورای همایش مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت:   باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، موضوع مقالات، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی را به سمت مقابله با این معضل اجتماعی هدایت کنیم.

 

نظر شما