شناسهٔ خبر: 61106681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پور عباس در جمع خبرنگاران:

کنکور در حال حذف شدن است / دستگیری شبکه‌های مدعی تقلب توسط پلیس فتا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور در حال حذف شدن است و در حال حاضر هم در ۸۵ درصد از رشته‌ها به صورت بدون آزمون پذیرش دانشجو داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد و در حاشیه برگزاری آزمون سراسری در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بزرگی است که سرنوشت تحصیلی جوانانمان رقم می‌خورد و همه تمهیدات را سنجیده ایم. امیدوارم بخاطر ترافیک اطراف حوزه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه به تدریج کنکور حذف می‌شود، اظهار داشت: آزمون امروز با تاثیر ۶۰ درصد برگزار می‌شود، برای اولین بار ثبت‌نام به صورت پرتال بود و کارپوشه شخصی برای داوطلبان در نظر گرفته شد، تاکنون ۸۵ درصد رشته‌ها به صورت بدون آزمون پذیرش دارند.

پورعباس ادامه داد: آموزش و پرورش باید تا اخر تیرماه نتایج را اعلام کند. ما با آموزش و پرورش یک تیم هستیم و همدیگر را پوشش می‌دهیم، دوطلبان با خیال راحت ازمون بدهند همه دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند تا ازمون به خوبی برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چرا شما همانند داوطلبان استرس دارید؟» گفت: کنکور با زندگی ما گره خورده، اما استرس من به این دلیل است که می‌خواهیم بهترین‌ها را برای جوانان‌مان فراهم کنیم و نگرانم که نکند مشکلی پیش بیاید، اما داوطلبان مثل من استرس نداشته باشند. همه چیز برنامه‌ریزی شده و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

پور عباس در خصوص تصاویری که از شب گذشته در فضای مجازی از جلد دفترچه های کنکور منتشر شده است  است گفت:این تصاویرهمگی فیک هستند. گروه‌های مدعی تقلب از شب گذشته تعدادی تصویر از جلد دفترچه کنکور با عنوان دفترچه کنکور ۱۴۰۲ منتشر کرده اند که همگی فیک هستند و اصلاً شباهتی به دفترچه‌های اصلی ندارد.

وی افزود: پلیس فتا و سایر دستگاه‌های نظارتی تعدادی از شبکه‌های مدعی تقلب را دستگیر کرده اند. تمام هدف این شبکه‌ها القای موضوع تقلب است. داوطلبی میان دستگیری‌ها نبوده است.

پورعباس یادآور شد: دفترچه‌های کنکور با این طراحی‌ها متفاوت است و هنوز حتی دفترچه‌ها باز نشده و به صورت پاکت است.

نظر شما